مدیران خودروعصر اعتبار

تسهیلات ساخت و خرید مسکن امسال ۸۰ درصد رشد داشته است

عصر ساختمان:وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه اخبار و آمارهای بانک مسکن امیدوار کننده است افزود : تسهیلاتی که برای ساخت و خرید مسکن امسال داده شده نسبت به سالهای گذشته و از جهت رقمی از رشد ۸۰ درصدی برخوردار است .

تسهیلات ساخت و خرید مسکن امسال ۸۰ درصد رشد داشته است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، عباس آخوندی روز شنبه در حاشیه برگزاری نوزدهمین اجلاس سراسری هیات عمومی نظام مهندسی در جمع خبرنگاران در باره اینکه تسهیلات مسکن تا چه اندازه توانسته به برون رفت از رکود مسکن بیانجامد اظهار داشت : آنچه بانک مسکن اعلام کرده اخبار و آمارهای امیدوار کننده است ، تسهیلاتی که در این زمینه برای ساخت و خرید مسکن داده شده در مقایسه با سالهای گذشته از جهت رقمی بیش از 80 درصد رشد داشته و از جهت تعدادی بسته به مورد تا 35 درصد از رشد برخوردار بوده است که این نشان می دهد به تدریح به سمت رونق و رشد در این حوزه پیش می رویم .
    وی افزود: مقررات شهرسازی اعم از طرح های جامع و تفصیلی به همان اندازه مقررات ساختمان دارای ارزش است، مقررات شهرسازی تامین کننده حقوق مردم و شهروندان است و باید به عنوان جامعه مهندسی بتوانیم در اجرای مقرارت به درستی عمل کنیم و بدان پایبند باشیم .
    وی افزود : آئین نامه کنترل ساختمان به هیات وزیران تقدیم شده و مبنای اصلی آن این است که مهندسان در هنگام اجرای کار در کنار رعایت مقرارت ساختمان ،باید مقرارت شهرسازی را رعایت کنند .
    آخوندی در مورد خرید هواپیما نیز گفت: این موضوع هم بزودی اعلام می شود.
    وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا در مورد تدوین پیوست مهندسی فرهنگی در سند چشم انداز 1404 گفت : اصلی ترین موضوع مورد تاکید در این زمینه توجه به معماری ایران است و باید رویکرد ما از ساخت های انبوه به سمت بهسازی و بافتهای میانی و درونی شهرها باز گردد که در آنجاست که میراث فرهنگی ، شهرسازی و معماری را داریم و بیش از گذشته بر آن تاکید داریم .
    نوزدهمین اجلاس سراسری هیات عمومی نظام مهندسی ساختمان با حضور عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی، اکبرترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و رئیس سازمان نظام مهندسی، علی اصغر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان 31 استان به همراه رئیسان شورای انتظامی، بازرسان هیات مدیره استانها، حقوقدانان، مهندسان و شهرداران در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.
    برگزاری اجلاس هیات عمومی و معرفی نامزدهای انتخابات شورای مرکزی دوره هفتم و انتخابات اعضای شورای مرکزی این دوره از برنامه های این اجلاس 2 روزه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو