مدیران خودروعصر اعتبار

معاون امور ساختمان و مسکن بیان کرد

لیزینگ سیمان راه اندازی می شود

عصر ساختمان- معاون امور ساختمان و مسکن آخوندی از برنامه‌ جدید وزارت راه و شهرسازی با نام "دیپلماسی سیمانی" خبر داد و با اشاره به راهکار وزارت راه برای استفاده از بتن در پروژه‌های‌ عمرانی، گفت: حدود ۶۰ درصد کارخانه‌های تولید سیمان فعال هستند.

لیزینگ سیمان راه اندازی می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم، حامد مظاهریان با اشاره به برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برای تحریک تقاضا و دیپلماسی مصرف سیمان در کشور حمایت‌های‌مالی، و اقدامات علمی- ترویجی را برای استفاده از بتن به جای فولاد اظهار کرد:‌ به نظر نمی‌رسد افزایش 17 درصدی قیمت سیمان (از 15 تیرماه امسال) تاثیری در ساخت و سازهای داشته باشد، روند وضعیت قبل بدون افزایش قیمت و عدم استفاده از مازاد سیمان در ساخت و ساز حداقل باعث تعطیلی 30 درصد کارخانجات تولیدی می‌شد.

    وی ادامه داد: در طول 42 سال گذشته تا سال 91 تولید سیمان روند صعودی داشت. بطوریکه ایران پس از چین بیشترین ظرفیت سازی تولید سیمان را انجام داده است. همچنین استفاده فعالان بخش صنعت سیمان از تسهیلات ارزی با نرخ های 10000 تا 18000 ریال در احداث، توسعه و یا نوسازی کارخانجات و لزوم بازگرداندن مبالغ هزینه شده با نرخ ارز مبادله‌ای در سال جاری، امکان محدود صادرات سیمان، عدم امکان صادرات کلینکر سیمان عملا در خوشبینانه‌ترین حالت فعالیت کارخانجات تولیدی را 60 درصد تخمین می‌زند.

    وی تاکید کرد: تحریک تقاضا در مصرف سیمان و استفاده از دیپلماسی برای صادرات سیمان و همچنین متوجه‌کردن دولت و شهرداری‌ها به مصرف سیمان و استفاده از ظرفیت‌های موجود با تاکید بر سازه‌ها و ابنیه فنی بتنی از برنامه ‌های وزارت راه و شهرسازی است.

    وی یادآور شد: لیزینگ سیمان از جمله راهکارهای پیشنهاد شده است که بر این مبنا بناهایی که با مصالح غالب بتنی ساخته می‌شوند هزینه‌های خرید سیمان را در پایان عملیات ساختمان و در زمان فروش به کارخانه‌های سیمان پرداخت می‌کنند. راهکار دوم استفاده از سیمان در پروژه‌های عمرانی است و راهکار سوم اقدامات علمی- ترویجی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو