مدیران خودروعصر اعتبار

راهنمایی برای خرید میلگرد

عصر ساختمان- همانطور که می دانید در عصر حاضر یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی، میلگرد می باشد. علاوه بر این، این سازه فلزی یکی از پر هزینه ترین مصالح نیز محسوب می شود.

راهنمایی برای خرید میلگرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصادآنلاین، بسیاری از پیمانکاران یا افراد عادی که قصد اجرای پروژه های ساختمانی را دارند، به این مسائل توجه نمی کنند. عدم برآورد هزینه و استفاده از سازه هایی با کیفیت پایین ممکن است خسارات جبران ناپذیری را برای شما به همراه آورد.

    بنابراین، لازم است قبل از خرید هر نوع محصول فولادی به ویژه میلگرد، اطلاعات لازم را کسب کنید تا حتی الامکان از خسارات احتمالی جلوگیری شود.

    در این مطلب قصد داریم در مورد محصولات فولادی و به خصوص میلگرد، اطلاعات مهمی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. در نهایت نیز یک مرجع و سایت معتبر در اختیار شما قرار خواهیم داد تا با اطمینان به صورت روزانه قیمت میلگرد مورد نیاز خود را استعلام کنید و یک خرید امن انجام دهید.

    لازم است این نکته را مد نظر داشته باشید که همیشه برای خرید میلگرد به سراغ شرکت هایی بروید که به صورت مستقیم از کارخانه خرید می کنند نه با چندین واسطه. این مسئله می تواند کمترین ریسک را برای خرید شما دربر داشته باشد.

    امروزه کارخانه های بزرگ مختلفی در ایران و در حوزه تولید فولاد مشغول فعالیت می باشند. از جمله این کارخانه ها می توان به کارخانه ذوب آهن اصفهان، شرکت فولاد صنعتی، فولاد آذربایجان، فولاد پارس و غیره اشاره کرد.

    یکی از شرکت هایی که در این زمینه مشغول فعالیت می باشد، شرکت آهن ملل اصفهان می باشد که می تواند کلیه محصولات فولادی را با بهترین قیمت و کیفیت در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

    در نظر گرفتن استانداردهای میلگرد

    نکته ابتدایی که باید مد نظر بگیرید توجه به استانداردهای این محصول می باشد. در حال حاضر، استانداردهای رایج میلگرد در بازار A2  و A3 هستند. برای اینکه بدانید کدام استاندارد بیشتر از سایر استانداردها به کار شما می آید، لازم است که با یک مشاور در این باره صحبت کنید.

    حتما این نکته را مدنظر داشته باشید که درهنگام خرید، تفاوت استانداردهای میلگرد را در نظر بگیرید، زیرا مقاومت میلگردها با توجه به نوع گرید آن ها متفاوت می باشد. به این ترتیب، بدون دانش و تنها به دلیل قیمت پایین اقدام به خرید نکنید.

    در نظر گرفتن نمره و وزن میلگرد

    مسئله بعدی که باید در نظر گرفت، وزن و نمره میلگرد می باشد. هر میلگردی با توجه به استانداردهای کارخانه سازنده آن از یک لیست وزنی و نمره برخودار می باشد.

    در جدول زیر می توانید از وزن و نمره میلگرد مطلع شوید:

    مم

    در نظر گرفتن قیمت میلگرد

    تا این لحظه با دو نکته راجع به خرید میلگرد آشنا شدیم. این دو مسئله تاثیر زیادی بر روی کیفیت و قیمت میلگرد دارند. شما می توانید با در نظر گرفتن این نکات، در مورد قیمت میلگرد اطلاعات مفیدی بدست آورید.

    زمانی که فروشنده ای به شما پیشنهاد میلگردی با قیمت کم می دهد، لازم است که سریعا به سراغ بررسی استاندارد میلگرد مورد نظر خود رفته و نمره و وزن آن را بررسی کنید. بعضی از فروشندگان به دلیل عدم آگاهی و دانشی که در این زمینه وجود دارد، در مورد فروش این محصول سواستفاده کرده و اقدام به فروش میلگردی با کیفیت پایین و قیمت های نامناسب می کنند. پس در این زمان، لازم است در صورتی که کسی پیشنهاد میلگرد با قیمت پایین داد، دقت لازم را داشته باشید. 

    با این حال جای نگرانی وجود ندارد، زیرا امروزه مراجع زیادی برای استعلام قیمت محصولات فولادی و انجام یک خرید امن وجود دارند. به عنوان مثال وب سایت آهن ملل یکی از معتبرترین وب سایت ها و مراجعی است که شما عزیزان می توانید همواره به آن مراجعه کنید و قیمت کلیه محصولات فولادی را به صورت لحظه به لحظه استعلام کنید. در این سایت قیمت کلیه آهن آلات مانند میلگرد، تیرآهن، انواع ورق آهن، قوطی پروفیل و لوله های فولادی را به صورت روزانه و لحظه ای منتشر می شود.

     بررسی وزن و طول انواع میلگرد

    در صورتی که می خواهید میلگرد خریداری کنید و با فروشنده مورد نظر خود چندان آشنایی ندارید، می توانید خودتان دست به کار شده و وزن و طول میگردتان را بررسی کنید. در این زمان لازم است که تنها به گفته های فروشنده اعتماد نکنید.

    برای این کار باید در ابتدا طول کل یک میلگرد کوچک از بار را با استفاده از یک متر اندازه بگیرید. بعد از آن لازم است که وزن همان میلگرد را با کمک یک ترازوی دقیق دیجیتال اندازه بگیرید. ترجیحا بهتر است وزنش را با یک ترازوی دیجیتال که دقت بالاتری دارد بررسی کنید.

    بعد از انجام این مورد، با توجه به رابطه ‌ای که در پایین ذکر شده، باید وزن میلگرد به ازای یک متر طول را بررسی کنید:

    ممم

    همانطور که مشخص است، برای به دست آوردن این رابطه باید وزن میلگرد را بر حسب گرم، بر طول میلگرد بر حسب میلی متر تقسیم کنید تا به جواب نهایی برسید.

    دریافت پیش فاکتور خرید محصول

    در هنگام خرید حتما باید این مسئله را در نظر بگیرید که دریافت پیش فاکتور را فراموش نکنید. به ویژه زمانی که می خواهید از شهر دیگر خرید کنید، لازم است حتما این نکته را مدنظر داشته باشید.

    مواردی که باید در پیش فاکتور لحاظ شود، شامل نوع میلگرد، قیمت آن و غیره می باشد. با وجود پیش فاکتور، نه مشتری و نه فروشنده نمی توانند در معامله بدقولی کنند.

    علاوه بر این، بعد از اینکه بار میلگرد به محل شما رسید، باید میلگرد خریداری شده را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه چیز بر اساس توافقات شما پیش رفته است. از بررسی بار نیز غافل نشوید.

    استفاده از مشاوره رایگان با کارشناسان متخصص

    قطعا قرار نیست با خواندن تنها یک مطلب بتوانید تبدیل به یک کارشناس خبره در زمینه خرید آهن آلات شوید. ما نیز توانایی شرح همه جزئیات و نکات را در یک مقاله نداریم. به همین ترتیب، به شما پیشنهاد می کنیم که حتما قبل از انجام هر خریدی از یک مشاوره رایگان با کارشناسان خبره در زمینه محصولات فولادی بهره مند شوید.

    حال این سوال پیش می آید که چگونه می توانیم از یک مشاوره رایگان با کارشناسان خبره بهره مند شویم؟

    قطعا در صورتی که فروشنده طرف شما یک شرکت معتبر باشد، شما را از یک مشاوره رایگان نیز بهره مند می کند.

    ما می توانیم شرکت آهن ملل را به شما معرفی کنیم که علاوه بر مشاوره رایگان تخصصی، با کیفیت ترین محصولات را با مناسب ترین قیمت در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

    در صورتی که قصد خرید میلگرد یا هر یک از محصولات فولادی را دارید، می توانید با شماره های تماس این شرکت تماس حاصل فرمایید. حتما متخصصان با شما گفت و گو کرده و شما را تا پایان یک خرید امن راهنمایی می کنند. همچنین، در صورتی که تمایل به خواندن مطالب و آشنایی بیشتر با محصولات فولادی دارید، می توانید از صفحه دانشنامه سایت آهن ملل استفاده کرده و اطلاعات مفیدی کسب کنید. در انتها امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت کافی را برده باشید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار