مدیران خودروعصر اعتبار

با گرما خنک شوید

عصر ساختمان:فناوری حرارتی خورشیدی برای تامین برق سیستم تهویه مطبوع یک مرکز خرید در استرالیا صرفاً از پرتوهای خورشید استفاده می شود. حدود ۶۰ درصد از کل انرژی مورد استفاده در مراکز خرید برای گرمایش و سرمایش استفاده می شود، در نتیجه سیستم جدید می تواند منجر به صرفه جویی های هزینه و برق قابل توجه در فضاهای تجاری بزرگ شود.

با گرما خنک شوید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تاسیسات نیوز، این سیستم که در مرکز خرید استاکلند ویکتوریا نصب شده، سیستم نمونه توسط CSIRO ابداع شده و بودجه آن تا حدی توسط برنامه سازمان انرژی های تجدیدپذیر استرالیا (ARENA) تامین می شود؛ هدف این برنامه افزایش عرضه و رقابت در حوزه انرژی های تجدیدپذیر در استرالیاست. همین برنامه به پشتیبانی رکوردشکنی جهانی CSIRO برای ژنراتورهای خورشیدی بخار فوق بحرانی کمک کرد.
    سیستم خورشیدی جدید یک تهویه مطبوع حلقه بسته است؛ یعنی هوای درون ساختمان را بدون ورود هیچ هوای خارجی اضافی به سیستم، گرم و خنک می کند. همچنین دو چرخ جاذب (خشک ساز) دارد که برای حذف رطوبت هوا به عنوان رطوبت زدا عمل می کنند. اینها در دماهای مجزا عمل می کنند؛ چرخ دمای بالا از انرژی خورشیدی مهارشده برای تولید مجدد چرخ دمای کم که بدون هیچ گرمای خارجی کار می کند استفاده می کند.
    پیتر مای فیلد –مدیر انرژی CSIRO- می گوید: «تحقیق انرژی CSIRO هزینه های تجدیدپذیر را کاهش داده و گذر به آینده ای با انتشارات کمتر را تسریع می کند. ما پیشگام فناوری های جدید هستیم؛ این پروژه اولین نمونه یک سیستم تهویه مطبوع خشک ساز با استفاده از کلکتورهای حرارتی خورشیدی پشت بامی است.

    سیستم تهویه مطبوع از کلکتورهای تشتکی برای مهار گرمای خورشیدی حدود 150 تا 200 درجه سانتیگراد استفاده کرده و سپس آن را در یک مخزن نفت حرارتی 2000 لیتری (528 گالن آمریکا) ذخیره می کند. با بهره گیری از یک طرح آبشار حرارتی، گرمای مخزن برای گرم کردن هوای محیط در زمستان و تامین برق یک کولر تبخیری غیرمستقیم برای خنک کردن مرکز در تابستان استفاده می شود. سیستم به قدری فشرده است که کل دستگاه تهویه مطبوع خورشیدی تقریباً 40 درصد کوچک تر از یک سیستم خشک ساز یک مرحله ای استاندارد می شود.

    محققان معتقدند سیستم های تهویه مطبوع خشک ساز بر پایه گرمای خورشیدی پتانسیل کاهش قابل توجه الزامات برق و هزینه های مربوط به تامین هوای تازه در فضاهای تجاری بزرگ را دارند.
    تیم CSIRO در نظر دارد 12 ماه آینده را برای کنترل و ارزیابی سیستم جدید صرف کرده و از توانایی های آن در محیط تجاری محافظت کند. این مشاهدات به هدف بلندمدت این شرکت برای کمک به آینده ای با انتشارات کم کمک می کند.

    ARENA 520000 دلار استرالیا (386000 دلار آمریکا) به پروژه کمک کرده و بقیه آن به صورت مشترک توسط CSIRO و گروه استاکلند که از تکنولوژی NEP Solar استفاده می کند تامین می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو