مدیران خودروعصر اعتبار

استخوان مصنوعی، مصالح ساختمان های آینده

عصر ساختمان:محققان دانشگاه کمبریج در حال بررسی پتانسیل مصالح ساخت و ساز پایدارتر برای نسل آتی شهرها هستند و یکی از راه حل های احتمالی در این خصوص، استخوان مصنوعی است.

استخوان مصنوعی، مصالح ساختمان های آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا ، بتن و فولاد زیربنای سازه های شهری هستند اما این دو ماده در وضعیت گرمایش زمین، مصالح پایدار نیستند.
    فرآیندهای تولید هر یک از این مواد نیز انرژی بر است و علاوه بر این، هر دو عامل انتشار مقدار قابل توجهی گاز گلخانه ای هستند.
    درحالی که برخی از محققان برای رفع این مساله تلاش دارند فولاد و بتن را با محیط زیست سازگارتر کنند، اما دانشمندان کمبریج به دنبال الهام گرفتن از طبیعت و استفاده از موادی مانند استخوان و پوسته تخم مرغ هستند.
    'میشل اوین' یک مهندس زیستی در دانشگاه کمبریج در یک بیانیه خبری توضیح داد: آنچه که ما برای آن تلاش می کنیم، تجدیدنظر در مورد روش ساخت اشیاء است.
    اوین و همکارانش اکنون در حال فعالیت برای تولید استخوان و پوسته تخم مرغ مصنوعی و آزمایش پتانسیل آنها برای کاربست به عنوان مصالح ساختمانی هستند.
    استخوان و پوسته تخم مرغ هر دو نسبت های مختلفی از مواد معدنی و پروتئین دارند. محتوای مواد معدنی باعث استحکام و قدرت و پروتئین موجب پایداری آنها است.
    به واقع، محققان در حال ابداع روش هایی برای گذاشتن مواد معدنی روی کلاژن، یکی از شایع ترین پروتیین های حیوانی هستند.
    محققان خاطرنشان کردند که استفاده از مواد مصنوعی که ویژگی های استخوان را دارند، نویدبخش هستند اما متقاعد کردن صنعت ساخت و ساز به استفاده از این مواد جدید، زمان می برد.
    در این میان، مهندسان و کارشناسان معماری پایدار زیست محیطی نیز تاکید دارند که لازم است تا حد امکان از مواد با قابلیت پایدار حتی چوب استفاده شود.
    دکتر 'مایکل رامیج' محقق در بخش کشاورزی دانشگاه کمبریج محور توجه خود را بر استفاده از چوب در همه ساختمان ها قرار داده و به تازگی طرحی برای یک آسمانخراش 80 طبقه از چوب ارائه داده است.
    به گفته رامیج، چوب و دیگر مواد طبیعی بسیار کم به کار می روند و به اندازه کافی به آنها بها داده نمی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو