مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه:

حجم آزادراهی کشور تا پایان دولت تدبیر و امید ۲۵ درصد افزایش می‌یابد

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی گفت: در صورت احداث ۵۱۸ کیلومتر آزادراه در کشور که قول اجرای آن را تا قبل از پایان دولت به رییس جمهوری داده‌ایم، ۲۵ درصد حجم آزادراهی ایران را در دولت یازدهم و دوازدهم افزایش داده‌ایم که این کار بزرگی است که صورت گرفته است.

حجم آزادراهی کشور تا پایان دولت تدبیر و امید ۲۵ درصد افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، محمد اسلامی، عصر چهارشنبه در جریان بازدید از پروژه آزادراه شیراز – اصفهان افزود: همزمان 2 هزار و 400 کیلومتر آزادراه نیز در کشور در دست مطالعه یا اجرا داریم که می‌تواند تا پنج سال آینده سقف آزاد راه‌های کشور را به پنج هزار کیلومتر برساند که میانگین بسیار بالایی برای برطرف کردن حلقه‌های مفقوده در شبکه آزادراهی است.
    وی، در مورد پروژه آزادراه شیراز – اصفهان نیز بیان داشت: امیدواریم بتوانیم که این قول را بدهیم که بتوانیم تا قبل از پایان سال 99، قطعه 6 این پروژه را به ثمر برسانیم و کل این طرح نیز تا خردادماه سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
    او ادامه داد: تمام ترافیکی که از این آزادراه عبور می‌کند مربوط به شهر شیراز نیست و باید بتواند در شبکه ترافیکی اطراف شیراز به سمت شرق، غرب و جنوب توزیع شود.
    اسلامی بیان کرد: آن بخش باقی‌مانده نیز که در قالب قطعه هشت یا قطعه یک آزاد راه شیراز - بوشهر است نیز در اولویت قرار دارد و باید آن را دنبال کنیم.
    وزیر راه و شهرسازی، همچنین با اشاره به پرداخت اعتبار تخصیص یافته به آزاد راه تهران – شمال از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: این پروژه نیز یک کار بزرگ است و مسیری است که تمام مردم کشورمان از آن استفاده می‌کنند و همواره شاهد ترافیک سنگین در جاده چالوس و هراز هستیم و با همت همه جانبه‌ای که در کار است، این طرح نیز به ثمر خواهد رسید.
    وی اظهار داشت: این اقدامات و کارهای زیرساختی که در این دوره صورت می‌گیرد در حالی است که کشور در موقعیت دشوار تحریم و شرایط کرونایی قرار دارد اما همکاران ما همچنان پای کار هستند و این مهم در تاریخ ثبت خواهد شد.
    آزاد راه شیراز – اصفهان یک پروژه ملی است که با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حال اجراست.
    از جمله مزایای این پروژه می‌توان به کاهش حدود 135 کیلومتری مسیر شیراز – اصفهان، کاهش 2 ساعته زمان سفر، کاهش مصرف سوخت به میزان 136 میلیون لیتر در سال، کاهش سالانه 180 میلیارد ریال هزینه تصادفات جاده‌ای و کاهش استهلاک خودروهای عبوری اشاره کرد.
    برای اجرای این پروژه که هم‌اینک 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد تاکنون افزون بر یک هزار و 500 میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن بیش از یک هزار و 200 میلیارد تومان دیگر اعتبار لازم است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو