مدیران خودروعصر اعتبار

عضو هیئت مدیره تولید کنندگان سیستم تهویه کشور:

قانون جامع ایمنی ساختمان در کشور وجود ندارد

عصر ساختمان- حاجتی گفت: قانون جامع ایمنی ساختمان در کشور وجود ندارد و باید در این زمینه اقدامات لازم از سوی تشکل‌های نمایندگان مجلس برداشته شود.

قانون جامع ایمنی ساختمان در کشور وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر  ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، استانچی عضو هیئت مدیره تولید کنندگان سیستم تهویه کشور در نشست هم‌اندیشی تشکل‌های حوزه ساخت و ساز با نمایندگان استان تهران و اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی با بیان اینکه ریشه مشکلات صنعتی در کشور پایه مشخصی دارد و به تصمیمات دوره‌های گذشته در مجلس بازمی‌گردد، گفت: باید با اصلاح قوانین مختلف در کشور بتوانیم بخش عمده‌ای از مشکلات تشکل‌های صنعتی را برطرف کنیم.

    او گفت: متأسفانه در گذشته ارتباط تشکل‌ها با کمیسیون‌های مختلف مجلس از جمله کمیسیون صنایع، دو طرفه نبوده و همین موضوع باعث شده که مشکلات تشکل‌ها در این حوزه به فراموشی سپرده شود.

    عضو هیئت مدیره تولید کنندگان سیستم تهویه کشور افزود: سیستم‌های تهویه در کشور سالیانه 30 هزار میلیارد تومان ارز‌آوری دارد و میزان اشتغال‌زایی آن برابر با میزان اشتغال‌زایی در شهرک‌های صنعتی مختلف است، ولی به دلیل آنکه این حوزه توسط بخش خصوصی هدایت می‌شود هیچگاه مورد توجه نبوده است.

    او یادآور شد: صنایع کوچک در ایران قدمت 70 ساله دارد، اما طی این مدت مورد بی‌توجهی بخش‌های مختلف شده و از ظرفیت‌های آن نتوانسته‌اند به خوبی استفاده کنند.

    استانچی بیان کرد: بدون مشارکت بخش خصوصی نمی‌توان در تصمیم‌گیری‌ها موفق شد بنابر این باید نمایندگان مجلس و همچنین نمایندگان دولت در جهت تولید و تدوین قوانین خاص برای حمایت از صنعت‌گران پیش‌قدم باشند.

    عضو هیئت مدیره تولید کنندگان سیستم تهویه کشور اظهار کرد: 98 درصد از صنعت کشور مربوط به صنایع کوچک است و 50 تا 60 درصد از اشتغال کشور در بخش این صنعت است، اما متأسفانه هیچ ساختار سازمانی در این حوزه وجود ندارد.

    او یادآور شد: تمامی زیرساخت‌های صنعت کشور با مشکلات بسیار زیادی از جمله آب و برق مواجه است، اما با این وجود هیچ سازمانی از ما حمایت نمی‌کند.

    حسینی یکی از نمایندگان تشکل‌ها در حوزه محیط زیست به وضعیت نابسامان محیط زیست در استان تهران اشاره کرد و افزود: آلودگی‌های مستمر در استان تهران، بوی نامطبوع فرونشست دشت تهران، آلودگی آب در منطقه 19 و وضعیت نابسامان در حوزه‌های ساخت و ساز شمیرانات باعث شده بهداشت و سلامت و رفاه اقتصادی مردم در استان تهران با مشکلات بسیار زیادی رو به رو شود.

    او افزود: باید تمرکز زدایی در اراده زیرساخت‌های خاکستری استان تهران ایجاد شود و  با اصلاح قوانین شهرسازی بتوانیم بخشی از مشکلات این حوزه را برطرف کنیم.

    این نماینده تشکل‌های محیط زیست یادآور شد: باید بتوانیم زیرساخت‌های لازم را در این حوزه ایجاد کنیم.

    در ادامه حاجتی رئیس هیئت مدیره قوانین ایمنی با اشاره به اینکه باید قانون جامع ایمنی ساختمان در کشور ایجاد شود، گفت: متأسفانه به دلیل نبود این قانون در ساختمان‌ها تولیدات حوزه‌های ساخت‌وساز هیچ مقاومت و ایمنی در برابر حوادث ندارند.

    او افزود: قوانین ایمنی ما به صورت جزیره‌ای است به گونه‌ای که قوانین ایمنی در استان تهران با قوانین ایمنی در استان‌های دیگر متفاوت است.

    حاجتی افزود: اگر قرار است در سال جهت تولید میزان تولیدات ما در بخش‌های مختلف افزایش یابد باید در راستای تسهیل‌گری و حمایت از تولید گام‌های بلندی برداشته شود.

    او تأکید کرد: باید قوانین در حوزه‌های مختلف ساخت و ساز تسهیل‌گر باشد تا از طریق آن سایر بخش‌ها بتوانند انگیزه لازم برای ورود به آن را داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار