مدیران خودروعصر اعتبار

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران عنوان کرد؛

لزوم تعریف صلاحیت تخریب در ساختمان سازی

عصر ساختمان- رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به حادثه تخریب و ریزش چند ساختمان‌های تازه‌ساز در محله خلازیر واقع در منطقه ۱۹ تهران، گفت: تایید صلاحیت تخریب از جمله درخواست‌های امروز است تا این گونه موارد با حضور مهندسان انجام شود.

لزوم تعریف صلاحیت تخریب در ساختمان سازی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، «علی کریمی آنچه» روز سه‌شنبه، با اشاره به حادثه تخریب چند ساختمان‌های تازه‌ساز در منطقه 19 تهران، افزود: آنچه اتفاق افتاد بخشی از ساخت شهر در منطقه جنوبی تهران و در منطقه خلازیر بوده که بدون اخذ پروانه از شهرداری و طراحی، نظارت و اجرا توسط مهندسان دارای صلاحیت صورت گرفته است، بدین معنی که ساختمان سازی خارج از ضوابط شهری انجام شده است.

    وی اضافه کرد: در واقع برخی بدون دریافت اخذ پروانه اقدام به ساخت و ساز کرده و این ساختمان تحت نظارت سازمان نظام مهندسی نبوده است.

    کریمی آنچه تصریح کرد: در حادثه خلازیر شاهد بروز 2 اتفاق بودیم، اول اینکه ساخت و ساز بدون اخذ پروانه، نظارت، طراحی نظام مهندسی و اشخاص دارای صلاحیت صورت گرفته است و دوم اینکه تخریب غیراصولی را در این حادثه شاهد هستیم، یعنی اینکه در تخریب این ساختمان زمانی که شهرداری حکم برای اجرا را دریافت می‌کند از روش‌های غیراصولی و غیرفنی استفاده شد.

    رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران با بیان اینکه بارها شاهد تکرار چنین اتفاقاتی به دلیل حذف دانش فنی مهندسان ساختمان بودیم، اظهار داشت: سال‌ها پیش در شهر تهران ریزش چند ساختمان را داشتیم که این اتفاقات با حضور مهندسان دارای صلاحیت امروز کاهش قابل ملاحظه‌ای کرده است، چراکه حضور مهندسان موجب افزایش کیفیت و ارتقای ساخت و ساز خواهد شد.

    وی با اشاره به لزوم تعریف صلاحیت تخریب در ساختمان سازی، بیان داشت: نه‌تنها در طراحی، اجرا و ساخت، بلکه امروز نیازمند این هستیم که در تخریب نیز مهندسان ساختمان دارای صلاحیت حضور داشته باشند که ما نیز به عنوان نظام مهندسی آمادگی خود را برای اجرایی شدن این مهم اعلام می‌کنیم.

    کریمی آنچه با بیان اینکه صلاحیتی به نام صلاحیت تخریب وجود ندارد، تاکید کرد: درخواست ما این است که صلاحیت تخریب در ساخت و ساز توسط وزارت راه و شهرسازی تعریف شود.

    به گزارش ایرنا، عصر روز یکشنبه در زمان اجرای تخریب یکی از واحدهای غیرایمن در منطقه 19 تهران تعداد پنج ساختمان همجوار نیز تخریب که منجر به کشته شدن  5 نفر از هموطنانمان شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو