مدیران خودروعصر اعتبار

معاون استاندار کردستان تاکید کرد؛

ضرورت استفاده از سرمایه‌گذاری‌ خارجی برای تامین مسکن کردستان

عصر ساختمان:معاون عمرانی استاندار کردستان گفت: استفاده از امکانات و منابع بخش دولتی برای تامین مسکن کل جامعه، کافی نیست و در این راستا باید از سرمایه گذاری‌های خارجی نیز استفاده شود.

ضرورت استفاده از سرمایه‌گذاری‌ خارجی برای تامین مسکن کردستان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، ‌امیر قادری، شامگاه سه شنبه(یکم تیرماه) در نشست تخصصی بخش مسکن که در بانک مسکن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: دولت با اتکاء به وزارت راه و شهرسازی و با عاملیت بانک مسکن، به دنبال تقویت توان خرید مسکن است.

    وی افزود: استفاده از امکانات و منابع بخش دولتی برای تامین مسکن کل جامعه، کافی نیست و در این راستا باید از سرمایه‌گذاری‌های خارجی نیز استفاده شود.

    معاون عمرانی استاندار کردستان با اشاره به اینکه دولت برنامه‌های خوبی را در استان‌ها اجرا می‌کند، عنوان کرد: موضوعی که در استان باید دنبال کرد ایجاد رقابت سالم میان انبوه سازان مسکن استان است، زیرا این رقابت منجر به شفافیت و ارائه مسکن‌های باکیفیت می‌شود.

    وی در ادامه عنوان کرد: اختصاص سهمیه 900 واحدی تسهیلات بانک مسکن به بافت فرسوده استان از جمله امتیازات بسیار خوبی است که می‎تواند مسکن بخش عمده­ای از مردم استان را تامین کند.

    قادری تصریح کرد: باید تلاش کنیم در استان از تجارب خوب دولت‌های گذشته بهره بگیریم و نقاط ضعف را رفع کنیم.

    وی به مسکن مهر اشاره و بیان کرد: پروژه مسکن مهر در جانمایی و تاسیسات زیربنایی دارای مشکل است که در این راستا باید سعی کنیم پروژه‌هایی را تعریف کنیم که هزینه زیادی را روی دست دولت نگذارد.

    معاون عمرانی استاندار کردستان به ضرورت جذب سهمیه تسهیلات 900 واحد بافت فرسوده استان تاکید و خاطرنشان کرد: همه ارگان‌ها و ادارات مرتبط باید با بانک مسکن همکاری کرده و در زمینه اطلاع رسانی تلاش کنند.

    وی در پایان با اشاره به اینکه تقویت بخش مسکن، تقویت همه بخش‌هاست، یادآور شد: اصول شهرسازی در ساختار شهرها باید رعایت شود و در این راستا به انبوه‌سازان مسکن نیز کمک خواهیم کرد.

    اختصاص 900 واحد سهمیه تسهیلات به بافت فرسوده کردستان

    مدیر امور شعب بانک مسکن کردستان نیز در این جلسه از اختصاص 900 واحد سهمیه تسهیلات به بافت فرسوده استان در سال جاری خبر داد و گفت: متاسفانه تاکنون استقبال خوبی از این طرح نشده و فقط 27 واحد متقاضی جهت دریافت این تسهیلات مراجعه کرده‌اند.

    ‌رسول مالمیر،‌ اظهار کرد: بانک مسکن یک بانک دولتی، تخصصی و توسعه‌ای است که از 10 بند سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری، پنج بند را منطبق بر سیاست‌های خود می‌داند.

    وی افزود: اگر مسکن از حالت رکورد خارج شود دیگر بخش‌ها نیز به حرکت درخواهند آمد.

    مدیر امور شعب بانک مسکن کردستان با بیان اینکه 120 حرفه و شغل با بخش مسکن در ارتباط هستند، ادامه داد: اگر در بخش مسکن در استان تحول ایجاد کنیم قطعا در معیشت و افزایش سرانه درآمد مردم تاثیرگذار خواهد بود.

    وی در ادامه به اقدامات پیش روی این بانک در سال جاری اشاره و عنوان کرد: تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط را انجام خواهیم داد، به شرطی که این بنگاه‌ها را کارگروه رفع موانع تولید به ما معرفی کند، ما نیز به آنها تسهیلات پرداخت خواهیم کرد.

    مالمیر بیان کرد: همچنین پروژه‌های با پیشرفت بالای 40 درصد را که از لحاظ مالی دارای مشکل هستند، تامین اعتبار خواهیم کرد.

    وی در ادامه، از اختصاص 900 واحد سهمیه تسهیلات به بافت فرسوده استان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه تاکنون استقبال خوبی از این طرح در استان صورت نگرفته و فقط 27 واحد متقاضی جهت دریافت این تسهیلات مراجعه کرده‌اند.

    مدیر امور شعب بانک مسکن کردستان ادامه داد: همچنین در بخش «تسهیلات با سپرده» چنانچه فردی 30 میلیون تومان در این بانک سرمایه گذاری کند، بعد از یک سال، 60 میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود 11 درصد به وی اعطا خواهد شد.

    وی در پایان سخنان خود خواستار همکاری ارگان‌ها و ادارات مرتبط با بخش مسکن با این بانک شد و ابراز امیدواری کرد با اطلاع رسانی بیشتر 900 واحد سهمیه استان در بخش تسیهلات بافت فرسوده به استان تعلق گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی