مدیران خودروعصر اعتبار

رشد ۳۲ درصدی صادرات سیمان و کلینکر

افزایش قیمت سیمان صحت دارد؟

عصر ساختمان- دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه در سال گذشته ۶۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن سیمان تولید شد، گفت: صادرات سیمان و کلینکر در سال گذشته ۳۲ درصد رشد کرد.

افزایش قیمت سیمان صحت دارد؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از میزان، عبدالرضا شیخان  با بیان اینکه سال 98 سال بسیار خوبی برای صنعت سیمان بود، اظهار کرد: سال گذشته برای صنعت سیمان همراه با رشد تولید، مصرف و صادرات بود.

    دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان افزود: اعمال افزایش قیمت در تیرماه سال گذشته موجب شد تا شرکت‌های تولیدی از حاشیه زیان خارج شوند، نیروهای خود را تعدیل نکنند و به کار خود ادامه دهند.

    وی با بیان اینکه در سال گذشته 66 میلیون تن کلینکر تولید شد که 6.9 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن بود، گفت: تولید سیمان نیز در سال گذشته با رشد 9 درصدی به 60 میلیون و 300 هزار تن رسید.

    شیخان درباره میزان صادرات سیمان با بیان اینکه در سال گذشته 10 میلیون و 800 هزار تن کلینکر صادر شد که 60 درصد بیشتر از سال گذشته بود و همچنین حدود 6 میلیون و 700 هزار تن صادرات سیمان صورت گرفت بیان کرد: در مجموع صادرات سیمان و کلینکر در سال گذشته با رشد 32 درصدی همراه بوده است.

    دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان ادامه داد: صادرات کلینکر به عراق، کویت، کشور‌های حاشیه خلیج فارس، چین، بنگلادش، هند و آسیای میانه انجام شده است.

    شیخان درباره بازگشت ارز حاصل از صادرات تصریح کرد: با توجه به اینکه از تیرماه فقط شرکت‌های سیمان اجازه صادرات پیدا کردند، شرکت‌ها با تعامل با بانک مرکزی ارز‌های حاصل از صادرات را برگرداندند.

    وی تاکید کرد: در صورت بازنگرداندن ارز، وزارت صمت اجازه صادرات مجدد به شرکت‌های سیمانی نمی‌دهد.

    دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان گفت: پایه صادراتی هر تن کلینکر 15 دلار و هر تن سیمان حدود 25 دلار است.

    شیخان همچنین درباره اینکه زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش 18 درصدی سیمان طی چند روز اخیر شنیده می‌شود افزود: قیمت‌ها در سامانه 124 ثبت شده و مصوب است و هیچکدام از شرکت‌های تولیدی اجازه فروش بالاتر از این قیمت را ندارند.

    وی اظهار کرد: شرکت‌ها برای حمل به سایر استان‌ها یارانه حمل و نقل پرداخت می‌کردند، اما امسال به دلیل کرونا ناچار به فروش تولیدات خود در شهر‌های اطراف شدند که احتمالا پرداخت یارانه حمل را حذف کردند که شائبه افزایش قیمت به وجود آمده است در حالی که هیچگونه افزایشی صورت نگرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار