مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد؛

ضرورت برخورد با عاملان تشدید خسارات در ساختمان های جدید

عصر ساختمان- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، گفت: برخورد قانونی با مقصران و عاملان تشدید خسارات به ویژه در ساختمان های مسکونی و دولتی جدید الاحداث ضروری است.

ضرورت برخورد با عاملان تشدید خسارات در ساختمان های جدید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، اسماعیل نجار، با تاکید بر حضور مهندسان ناظر در تمام مراحل ساخت و ساز ساختمان گفت: حضور مجریان ذی صلاح در کنار مهندسان ناظر، جهت برقراری ارتباط فنی و در ارتقای کیفیت ساختمان بسیار مؤثر است.

    وی در ادامه به بندهای (الف) و (ت) تبصره 2 ماده 8 قانون جدید مدیریت بحران کشور اشاره کرد و گفت: اضافه شدن رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به ترکیب اعضای شوراهای عالی شهرسازی و معماری ایران و شورای عالی بیمه از جمله گام‌های اساسی قانون گزار برای بهبود وضعیت ساخت و ساز در کشور است.

    نجار، استفاده از مجریان دارای صلاحیت را یک سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان عنوان کرد و افزود: این مسئله کیفیت و امنیت لازم در ساختمان‌ها را تأمین می‌کند.

    وی در ادامه با اشاره به رعایت استانداردهای ساخت و ساز در راستای کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه گفت: بهبود مدیریت و نظارت بر ساخت و ساز با به کارگیری افراد متخصص و تربیت نیروی کار ماهر در کلیه سطوح و تقویت نظام مهندسی و تشکل‌های فنی و حرفه‌ای و استفاده از تجربه‌های موفق حوزه صنعت ساختمان، نیاز اصلی در ارتقای کیفیت ساخت و ساز است.

    نجار اظهار داشت: با عنایت به آسیب پذیری کشور در مواجهه با مخاطرات طبیعی نظیر سیل و زلزله، اتخاذ تدابیر لازم از جمله برخورد قانونی با مقصران و عاملان تشدید خسارات، به ویژه در ساختمان‌های مسکونی و دولتی جدید الاحداث ضروری است.

    رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: برای آنکه ساختمان دارای کیفیت مطلوب باشد، عناصری در آن دخیل است که نظارت بخشی از آن است. این عوامل و عناصر شامل مصالح ساختمانی، تأسیسات و تجهیزاتی که در ساختمان به کار می‌روند، نیروی انسانی، تکنولوژی ساخت مناسب، استقرار نظام کنترل کیفیت، نظام حقوقی مسئولیت تضمین کیفیت و نهایتاً شناخت خریدار در هنگام انتخاب ساختمان است.

    نجار درباره دستگاه مسئول کنترل کیفیت ساختمان گفت: وقتی امضایی سرقفلی پیدا کرد و انحصاری شد، همه جا زمینه ساز فساد می‌شود تا وقتی که عناصر کیفیت اعم از تکنولوژی، نظام کنترل کیفیت، مصالح ساختمانی، نیروی انسانی و …، اصلاح نشود، نمی‌توانیم به کیفیت در ساخت و ساز دست پیدا کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو