مدیران خودروعصر اعتبار

مترو در راه شهر جدید پردیس

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه مترو تهران – پردیس اولین مورد مشارکتی در بحث احداث قطارهای ریلی و مترو است که می‌تواند زمینه را برای حضور دیگر سرمایه گذاران بخش خصوصی در این حوزه فراهم کند.

مترو در راه شهر جدید پردیس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در حاشیه امضای تفاهمنامه احداث، راه‌اندازی و سرمایه‌گذاری مترو پردیس به کلان‌شهر تهران درخصوص شرایطی که این پروژه می‌تواند در تسهیل تردد بین دو شهر ایجاد کند، اظهار کرد: این پروژه اولین مورد مشارکتی در حوزه احداث قطارهای ریلی و مترو بوده که امیدواریم این فرآیند ادامه داشته باشد.

    وی افزود: این اتفاق می‌تواند کمک کند تا بعد از قرارگاه خاتم از دیگر ظرفیت‌های بخش خصوصی بهره برده و فضای جدید کسب و کار در این حوزه راه‌اندازی شود. معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شهر جدید پردیس یکی از شهرهای جدیدی است که بیشترین بارگذاری مسکن مهر در آن انجام گرفته و جمعیت آن در حال افزایش است. به همین خاطر با این شرایط در سال‌های آتی نمی‌توانستیم از طریق سیستم حمل و نقل شخصی پاسخ مناسبی به تردد ساکنان پردیس به تهران داشته باشیم. مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با تاکید به اینکه سیستم ریلی کمک زیادی به کاهش هزینه و زمان تردد بین پردیس و تهران خواهد کرد، گفت: در کنار این دو عامل که ذکر شد وجه جانبی دیگر کاهش ترافیک و آلودگی شهر تهران است که قطعا این پروژه 4 هزار میلیارد تومانی می‌تواند، زمینه توسعه فعالیت‌های اقتصادی را فراهم کند. وی افزود: خوشبختانه مجموعه وزارت راه و شهرسازی یک تجربه بسیار موفقی را در بهره‌گیری از سرمایه گذاران بخش خصوصی در بحث آزادراهی داشته است که امیدواریم با ورود مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، شاهد ورود سرمایه‌گذاران به حوزه ریلی باشیم. وی ادامه داد: قراردگاه سازندگی خاتم الانبیاء تجارب گسترده‌ای در حوزه توسعه مترو در کلان‌شهرها و ایجاد سیستم‌های ریلی در سراسر کشور دارد که این ورود قطعا به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی این جسارت و اطمینان را خواهد دارد که در حوزه پروژه‌های ریلی می‌توانند به‌صورت مشارکتی وارد شده و زمینه توسعه این فعالیت را فراهم کنند. معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در تامین مالی این پروژه 30 درصد سهم قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و 70 درصد سهم دولت است. بخشی از سهم دولت قرار است از محل منابع عمومی و بخشی دیگر از منابع شرکت عمران شهرهای جدید تامین شود. قطعا به بهره‌برداری رسیدن این پروژه بین تهران و پردیس شرایط زندگی و کیفیت زندگی مردم را دگرگون خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار