مدیران خودروعصر اعتبار

وقفه‌ای در پرداخت تسهیلات مسکن به نخبگان و استعدادهای برتر وجود نداشته است

عصر ساختمان- رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: از زمان برقراری تسهیلات مسکن نخبگان و استعدادهای برتر هر سال موضوع در شورای پول اعتبار مطرح و سقف پرداخت تعیین و به بانک مرکزی ابلاغ شده است.

وقفه‌ای در پرداخت تسهیلات مسکن به نخبگان و استعدادهای برتر وجود نداشته است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، پرویز کرمی رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: تسهیلات مسکن نخبگان و استعدادهای برتر، بنابر مصوبه هیأت وزیران از سال 1389 و  بر اساس تصویب شورای پول و اعتبار بر عهده بانک مرکزی قرار گرفته که بانک مرکزی هر سال با توجه به مصوبه آن سال شورا تعدادی سهمیه برای بانک‌ها تعیین می‌کند.

    *سود تسهیلات مسکن نخبگان و استعدادهای برتر بنا به مصوبه شورای پول و اعتبار به میزان 18 درصد تعیین شده است

    وی افزود: تسهیلات فوق از منابع در اختیار بانک‌های عامل پرداخت می‌‌شود و نرخ سود آن نیز مطابق سیاست‌گذاری شورای مذکور و بانک مرکزی است. سود تسهیلات یاد شده بنا به مصوبه شورای پول و اعتبار به میزان 18 درصد تعیین شده است. بنابراین منابع تسهیلات مسکن نخبگان و استعدادهای برتر بانک مرکزی با عاملیت سایر بانک‌هاست که بنیاد ملی نخبگان به جز شناسایی ذی‌نفعان بر اساس آیین‌نامه و ضوابط مقرر و معرفی آنان به بانک‌های عامل نقش دیگری ندارد.

    *تعیین نرخ سود 18 درصد به دستور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور نادرست است

    رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: شرایط و چگونگی پرداخت تسهیلات و باز پرداخت آن نیز وفق ضوابط و مقررات بانک عامل به تأسی از چارچوب‌های تعیین شده بانک مرکزی است. موضوع مطرح شده مبنی بر اینکه نرخ سود به دستور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور 18 درصد تعیین شد، ادعای بیان شده نادرست بوده و صحت ندارد. همانگونه که ذکر شد تعیین نرخ سود از اختیارات شورای پول و اعتبار بوده و این موضوع خارج از اختیارات این معاونت است.

    وی گفت: از زمان برقراری تسهیلات مسکن نخبگان و استعدادهای برتر هر سال موضوع در شورای پول اعتبار مطرح و سقف پرداخت تسهیلات تعیین و به بانک مرکزی ابلاغ شده است. از این‌رو هیچ وقفه‌ای در ارایه تسهیلات در سال‌های اخیر ایجاد نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار