مدیران خودروعصر اعتبار

۴۰۰کیلومتر بزرگراه در کشور بهره برداری می شود

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی در امور توسعه راه های کشور گفت: تا پایان سال جاری ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه در سراسر کشور بهره برداری می شود.

۴۰۰کیلومتر بزرگراه در کشور بهره برداری می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، خیرالله خادمی روز دوشنبه در  آئین افتتاح 11کیلومتر از بزرگراه گچساران به بهبهان افزود: سالیانه یک هزار تا یک هزار و 200 کیلومتر از جاده های کشور تبدیل به بزرگراه می شود که این امر نقش مهمی در ایمنی محورهای ارتباطی  دارد.

    وی از در دست ساخت بودن هفت هزار و 700 کیلومتر بزرگراه درمناطق مختلف کشور خبر داد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در امور توسعه راه های کشور گفت: ایجاد 540 کیلومتر بزرگراه در استان های سیستان و بلوچستان، فارس،کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان در قالب سه طرح  پیش بینی شده که تاکنون 400 کیلومتر آن بهره برداری شده است.

    خادمی گفت: با احداث این میزان بزرگراه در کریدور شرق به جنوب غرب کشور افزون بر سلامت مسافران زمینه برای رونق صنعت گردشگری نیز در این مناطق نیز فراهم خواهد شد.

    وی تاکید کرد: امسال 120 میلیارد تومان برای ساخت جاده های کریدور شرق به جنوب غرب کشور اختصاص یافته است.

    خادمی اضافه کرد: ساخت بزرگراه بابامیدان،گچساران به بهبهان به طول 145 کیلومتر از مهمترین طرح های  راهسازی جنوب کشور است که هم اکنون در سه قطعه در دست اجراست.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در امور توسعه راه های کشور گفت: جاده گچساران به بهبهان به طول 40 کیلومتر یکی از قطعات مهم این طرح است که تاکنون 35 کیلومتر آن بهره برداری شده است.

    وی اظهار داشت: این طرح در چهار ماهه آینده به طور کامل بهره برداری خواهد شد.

    خادمی تاکید کرد: تاکنون 140 میلیارد تومان برای ساخت جاده گچساران به بهبهان هزینه شده است که برای پرداخت مطالبات عوامل اجرایی و تامین سایر هزینه ها 50 میلیارد تومان دیگر مورد نیاز است.

    خادمی با اشاره به در دست اجرا بودن جاده ملی پاتاوه -دهدشت به بوشهر گفت: تکمیل این طرح استان کهگیلویه و بویراحمد را در کریدور تقسیم ترافیک کشور قرار خواهد داد.

    وی ادامه داد: این طرح با 138 کیلومتر طول و 9 کیلومتر تونل می تواند تحولی بزرگ در بهبود زیرساخت های این استان باشد.

    خادمی ادامه داد: بخش جدیدی با تلاش نماینده شهرستان های گچساران و باشت به این طرح اضافه شده است که گچساران را از طریق چرام -دیل به بنادر جنوبی متصل می کند.

    شهرستان 126 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار