مدیران خودروعصر اعتبار

قیمت «۴۲۴۱»

اجاره خانه‌های ۱۰۰ متری در محلات تهران چقدر در می‌آید؟

عصر ساختمان- برای اجاره خانه‌های ۱۰۰ متری در محلات تهران چقدر باید هزینه کرد.

اجاره خانه‌های ۱۰۰ متری در محلات تهران چقدر در می‌آید؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، تهران بعنوان پایتخت اداری، سیاسی و آموزشی ایران و همچنین یکی از مهمترین کلانشهر‌های کشور، پذیرای مهاجران فراوانی از سایر نقاط و شهر‌ها بوده است. همین امر یکی از دلایل گسترش سریع تهران و بالطبع افزایش تقاضا جهت رهن، اجاره، خرید و فروش آپارتمان بشمار می‌رود.

    مناطق و محله‌های مختلف تهران از لحاظ سطح زندگی دارای شرایط یکسانی نیستند؛ بنابراین برای رهن و اجاره یک آپارتمان مشابه در مناطق مختلف با مبالغ متفاوتی روبرو خواهید شد.


    قیمت رهن و اجاره در محله‌های تهران
    در تعیین مبلغ اجاره مسکن عوامل مختلفی تاثیرگذارند؛ نوساز یا قدیمی بودن ملک، متراژ آپارتمان یا خانه ویلایی، نوع امکانات منزل و ساختمان، دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی، امکانات منطقه و قرارگیری در خیابان‌های اصلی یا فرعی از جمله این عوامل هستند. هرچه به سمت شمال و غرب تهران از جمله جردن و شهرک غرب پیش می‌رویم، قیمت رهن و اجاره آپارتمان نیز افزایش پیدا می‌کند. اما در مناطق شرق تهران مانند نارمک و مجیدیه می‌توان خانه‌هایی با قیمت پایینتر پیدا کرد. البته اکثر محله‌های محبوب و مشهور تهران در مناطق شمال و غرب قرار دارند که عموما دنج و آرام بوده و محل سکونت اقشار مرفه و طبقات متوسط به بالا محسوب می‌شوند که در برخی موارد می‌توان املاک مبله نیز در آنها یافت.

    اجاره خانه‌های 100 متری در محلات تهران چقدر درمی‌آید؟ 

    بیشتر تقاضا‌ها برای اجاره واحد مسکونی اختصاص به آپارتمان‌هایی با متراژ کمتر از 100 متر دارند؛ در ادامه به بررسی قیمت کلی اجاره آپارتمان تا همین متراژ در محلات مختلف تهران می‌پردازیم:
    اجاره آپارتمان 70 متری در تهران
    طبق بررسی‌های صورت گرفته، میانگین مبلغ ارائه شده برای اجاره آپارتمان 70 متری در تهران در مناطق شمالی تهران همچون سعادت آباد، پونک، جردن و... با امکانات متوسط تا لوکس همچون آسانسور، پارکینگ، انباری و تراس دارای ودیعه 100 تا 250 میلیون تومانی و اجاره بهایی معادل 1 تا 4 میلیون بصورت ماهانه هستند.

    در صورتی که در مناطق جنوبی و مرکزی تهران با ودیعه‌ای تا 100 میلیون و اجاره بهایی تا 2 میلیون تومان در ماه، ارائه می‌شوند.
    اجاره آپارتمان 90 متری در تهران
    برای اجاره آپارتمان 90 متری در محله‌های شمالی تهران بسته به نوع امکانات باید پیش پرداختی تا 250 میلیون تومان و اجاره ماهیانه تا چهار میلیون تومان را درنظر داشت.

    در محله‌های مرکزی و جنوبی تهران همچون آزادی، کارون، نواب، کارگر، سلسبیل و... یک واحد آپارتمان نود متری را می‌توان با پیش پرداختی تا 150 میلیون و کرایه‌ای تا 2، 500، 000 تومان اجاره کرد.
    اجاره آپارتمان 100 متری در تهران
    آپارتمان‌هایی با متراژ حدود 100 متر، مورد پسند بسیاری از افراد هستند؛ معمولا برای هر قسمت از خانه فضای مناسبی داشته و افراد در آن احساس راحتی بیشتری دارند. وسایل و مبلمان موردنظر را می‌توان بدون محدودیت خاصی در آن قرار دارد و اتاقی نیز برای مهمان در نظر گرفت.

    برای اجاره یک آپارتمان صد متری در تهران باید مبلغی از 100 تا 300 میلیون تومان به عنوان ودیعه و اجاره ماهیانه‌ای از یک الی 6 میلیون تومان در نظر گرفت.
    نحوه محاسبه مبلغ رهن و اجاره
    اجاره آپارتمان در تهران عموما به دو روش رهن کامل یا رهن و اجاره مرسوم است؛ چنانچه مستاجر، قادر به تامین بودجه کافی برای تامین هزینه کل رهن آپارتمان نباشد، مبلغی به عنوان ودیعه در نزد موجر به امانت می‌گذارد و الباقی را به صورت اجاره ماهیانه پرداخت می‌کند.

    عرف بازار برای تبدیل مبلغ رهن به اجاره مطابق یک فرمول کلی است؛ به ازای هر 1، 000، 000 تومان رهن، مبلغ 30، 000 تومان اجاره در نظر گرفته می‌شود. بطور مثال اگر اجاره آپارتمان 70 متری در غرب تهران دارای ودیعه 120 میلیونی و اجاره ماهانه یک میلیون تومانی باشد، مبلغ رهن کامل این خانه مبلغی معادل 153، 000، 000 خواهد بود. با این روش به آسانی می‌توانید مبلغ‌های رهن و اجاره را محاسبه کنید.
    اجاره خانه‌های 100 متری در محلات تهران چقدر درمی‌آید؟ 

    معیار قیمت‌گذاری کلی بر مبنای متراژ (و بر حسب متر مربع) است به این صورت که با در نظر گرفتن امکانات خانه، موقعیت محلی و تعداد سال ساخت ساختمان معادل یک چهارم تا یک ششم ارزش کل آپارتمان به عنوان رهن در نظر گرفته می‌شود.
    نکات ضروری برای اجاره منزل مناسب در تهران
    تنوع آپارتمان‌هایی که در تهران برای اجاره ارائه می‌شوند به قدری زیاد است که بسیاری از افراد را دچار سردرگمی و تشویش می‌کند. برای آنکه فرصت زیادی را از دست ندهید و در عین حال، مناسبترین خانه را با توجه به شرایط خود پیدا کنید توجه به برخی نکات کلی ضروری است:

    با توجه به بودجه خود، تنها به سراغ یک تا دو منطقه بروید و خانه‌های موجود در آنجا را ببینید.
    در مورد همسایگان و محله‌ای که آپارتمانی را در آنجا پسندیده‌اید، تحقیق کنید.
    امکانات محله را مناسب با شرایط درآمدی، شغلی و خانوادگی خود مدنظر قرار دهید.
    نکات حقوقی قرارداد اجاره آپارتمان را دقیقا مورد توجه داشته باشید.
    در اوقات مختلف روز، آپارتمان را بازدید کنید.
    از سلامت امکانات، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و همچنین انواع سیم‌کشی منزل اطمینان حاصل کنید.
    از طریق مراکز مطمئن نسبت به اجاره آپارتمان اقدام کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار