مدیران خودروعصر اعتبار

خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی سیل به جاده‌های ۳ استان

بازسازی زیرساخت‌ها ۲ سال زمان می‌برد

عصر ساختمان- معاون وزیر راه از خسارت ۱۰۰۰ میلیارد تومانی سیل به جاده‌های سه جنوبی کشور خبر داد و گفت: دوره ترمیم و بازسازی این میزان راه خسارت دیده ۲ سال زمان می‌برد.

خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی سیل به جاده‌های ۳ استان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳:۰۰

      به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از تسنیم، عبدالهاشم حسن‌نیا اظهار کرد:‌ سیل اخیر باعث تخریب گسترده راه‌ها در جنوب کرمان، شرق هرمزگان و منطقه بشاگرد شده است که  امید است با همکاری ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این سه استان، راه‌های  مسدودشده بر اثر سیل اخیر در حوزه بشاگرد بازگشایی شوند.

    وی ادامه داد:‌ 5500 کیلومتر از محورهای ارتباطی، اصلی، فرعی و روستایی در جنوب استان سیستان و بلوچستان و بیش از 4000کیلومتر در جنوب استان کرمان بر اثر سیلاب چند روز و هفته گذشته تخریب و به ابنیه موجود در این محورها خسارت جدی  وارد شده است.

    وی با بیان اینکه  بیشترین خسارت وارد شده به محورهای شریانی اصلی جنوب کرمان به محور رودبار جنوب_ایرانشهر بوده است، افزود: این محور که متصل‌کننده استان کرمان به سمت ایرانشهر و چابهار است، از مهم‌ترین محورها و کریدور جنوب کشور محسوب می‌شود و بر اثر جاری شدن سیل آسیب جدی به آن وارد شده است.

    حسن‌نیا بیان کرد: سیلاب در جنوب کرمان سبب  تخریب و خسارت به 48 دهانه پل شد که با استفاده از ماشین‌آلات راهداری و توان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان تعدادی از این پل‌ها بازگشایی شد و تردد در آنها جریان دارد و مابقی نیاز به بازسازی و ترمیم مجدد دارند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تخریب و خسارت سیلاب به محورهای روستایی جنوب کرمان افزود: در منطقه جنوب کرمان با توجه به کوهستانی بودن منطقه، راه های روستایی زیادی هم طعمه سیل شده‌اند که با استفاده از اعتبارات استانی، ملی و امکانات ماشین آلات وزارت راه و شهرسازی و سازمان نسبت به بازسازی و ترمیم محورهای خسارت دیده در جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان اقدام خواهد شد.

    حسن‌نیا با اشاره به خسارت 1000 میلیارد تومانی سیل به راه‌ها و محورهای ارتباطی سه استان جنوبی کشور، اظهار کرد: برای این حجم خسارت درصددیم با همکاری ستاد بحران، سازمان برنامه و بودجه و دولت اعتبارات بازسازی را تأمین کنیم. آسیب بسیار زیادی در این مناطق به زیرساخت‌های راه وارد شده است و ترمیم و بازسازی این میزان راه خسارت دیده با پیش بینی های صورت گرفته 2 سال زمان می‌برد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار