مدیران خودروعصر اعتبار

صدراعظم نوری:

علت بوی نامطبوع تهران مجتمع آراد کوه نیست

عصر ساختمان-رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره علل بوی نامطبوع پایتخت توضیحاتی داد.

علت بوی نامطبوع تهران مجتمع آراد کوه نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: پس از حادثه به دیدار خانواده‌های جان باختگان رفتیم و امیدواریم اتفاقی رخ دهد تا بر اساس آن ساز و کار مشخصی شکل گیرد.

    رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: ما در حوزه آتش نشانی اقدام‌های بسیاری انجام دادیم، علت آن این است که آمار‌ها نشان می‌دهد در سال 98، 20 هزار حریق در پایتخت اعلام شد و این رقم فارغ از دیگر آمار‌ حریق هایی است که در پایتخت رخ می‌دهد.

    صدراعظم نوری در تشریح اقدام‌های انجام شده در این مسیر گفت: یکی از اقدام‌های انجام شده در این حوزه پشتیبانی و حمایت بیشتر از سازمان آتش نشانی بود.

    او با اشاره به توافقنامه شهرداری تهران با اورژانس کشور گفت: بر اساس این توافقنامه می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود برای خدمت رسانی بیشتر به شهروندان استفاده کنیم و دیگر به دلیل محدودیت‌های دسترسی شاهد از دست رفتن زمان طلایی در حادثه نباشیم.

    با اشاره به واگذاری موضوع ایمنی ساختمان‌های تا 6 طبقه به دفاتر خدمات الکترونیکی گفت: اگر این اقدام جواب دهد می‌توانیم ساختمان‌های از 6 طبقه به بالا را نیز به این نهاد واگذار کنیم تا کار ایمنی آن را انجام دهند و تنها وظیفه سازمان آتش نشانی رصد ایمنی ساختمان‌های بلند مرتبه باشد، البته نباید این نکته را فراموش کرد که سازمان آتش نشانی به صورت تصادفی از ساختمان‌های تا 6 طبقه بازرسی می‌کند تا موضوع ایمنی آن همواره پایش شود.

    او در پاسخ به این سوال که آخرین بررسی‌های انجام شده درباره علل انتشار بوی نامطبوع پایتخت به چه نتیجه‌ای رسید؟ گفت: انتشار بوی نامطبوع نیز یک نوع آلودگی است که باید منبع انتشار آن را شناخت تا بتوان با آن مقابله کرد.

    رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بوی نامطبوع در سال گذشته نیز احساس شد، گفت: سال گذشته در بازه‌ای از زمان که رطوبت پایتخت افزایش پیدا کرد و شاهد وارونگی دما بودیم، بوی نامطبوع احساس می‌شد که در مطالعات انجام شده بیش از 20 سناریو درباره علل انتشار بوی نامطبوع مطرح شد که می‌توان به وجود گاوداری‌ها در جنوب تهران و آراد کوه اشاره کرد.

    صدر اعظم نوری با رد این فرضیه که بوی نامطبوع تهران به دلیل فعالیت مجتمع پسماند آراد کوه نیست، گفت: مجتمع آرادکوه از دهه چهل مشغول به فعالیت است و اگر علت بوی نامطبوع تهران آراد کوه بود باید در طول این سال‌ها این بو استشمام می‌شد، اما برای اینکه به نتیجه قطعی برسیم دستگاه‌ها در حال بررسی موضوع هستند.

    عضو شورای شهر تهران در تشریح علل اختلاف نظر جهت باغ بودن یا نبودن پلاک‌های ثبتی در شورای شهر گفت: یکی از اقدام‌های خوب شورای شهر پنجم این است که پرونده باغ‌ها را از پشت در‌های بسته به صحن شورای شهر آورد و در مقابل چشم خبرنگاران آن را مورد بررسی قرار داد.

    او ادامه داد: دو مرجع در حوزه بررسی باغ بودن یا نبودن یک پلاک ثبتی دارای اختیار هستند که یکی از آن‌ها کمیسیون ماده 7 و دیگری کمیسیون معماری و شهرسازی است.

    رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تمام اعضای شورای شهر بر روی پرونده باغ‌ها نظر می‌دهند، گفت: 99 درصد کار بررسی پرونده باغ‌ها به شکل اصولی انجام می‌شود و 21 نفر از اعضای شورا دغدغه حفظ فضای سبز را دارند.

    صدر اعظم نوری در تشریح آخرین وضعیت ظرفیت بهشت زهرا(س) جهت دفع اموات گفت: بهشت زهرا(س) ظرفیت چند ساله‌ای دارد که در مقابل آن ما چند جانمایی دیگر انجام می‌دهیم و جهت رسیدن به نتیجه‌ای مطلوب مشاورانی به کار گرفته شده اند که پس از تایید نهایی در شورا مطرح می‌شود.

    او در توضیح اهمیت مبارزه با فساد و رانت گفت: هر جا تخلفی می‌شود مرجع قضایی باید با آن برخورد کند و ما در جلسه‌ای که با سازمان بازرسی داشتیم، این انتظار می‌رفت که گزارش‌هایی ارائه شود و در مقابل آن گزارش‌ها برخورد‌ها به صورت جدی به اطلاع مردم برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار