مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس شورای شهر تهران:

بلند مرتبه سازی در تهران باید با شرایط شهرسازی و در نقاطی خاص انجام شود

عصر ساختمان- رئیس شورای شهر تهران درباره اجازه بلندمرتبه سازی در تهران گفت: بلندمرتبه سازی باید با شرایط شهرسازی و تنها در نقاط خاص انجام شود.

بلند مرتبه سازی در تهران باید با شرایط شهرسازی و در نقاطی خاص انجام شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مهدی چمران پیش از ْآغاز سی و دومین جلسه علنی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص ابلاغ شورای عالی شهرسازی و معماری در خصوص بلندمرتبه سازی در تهران گفت: بلندمرتبه سازی در سال 1396 در کمیسیون ماده 5 طرحی را گذارند و به تصویب رسید که بلندمرتبه سازی از سال پیش از آن یعنی 1395 ملغی شده بود و پس از آن هر کس دست به این کار زده در واقع تخلف انجام داده است.

    وی افزود: طرح تصویب شده در کمیسیون ماده 5 به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال شد اما تاکنون پاسخی نیامده در حال حاضر نیز نمی دانم چه اتفاقی افتاده است و با ما مشورتی انجام نشده و تنها در همان مقطع سال 96 من نظرات را به صورت خصوصی برای شورای عالی شهرسازی فرستادم. ان‌شاءالله نتایج خوبی در این شورا حاصل شود؛ اما پیشنهاد ما این بود که بلندمرتبه سازی تنها در نقاطی خاص که می‌توانیم کار را انجام دهیم صورت بپذیرد نه اینکه بین خانه های معمولی و مسکونی این کار انجام شود. قطعا بلندمرتبه سازی باید با شرایط لازم شهرسازی صورت پذیرد.

    رئیس شورای شهر تهران درباره بودجه و سهم شهرداری ها از بودجه سال آینده کشور نیز گفت: بودجه خوبی نیست که به مجلس ارسال شده و حتی از سال 1400 نیز پایین تر است انتظار ما این بود که با توجه به جلساتی که در برنامه و بودجه داشتیم و همچنین جلسات در دولت که نمونه ها را اعلام کردیم بودجه بهتری تصویب می شد، قطعا با این ارقام شاید تنها بتوان 50 متر تونل مترو ساخت و اگر همه را بدهند دو رام قطار مترو خریداری کرد.

    وی افزود: بی تردید با 50 میلیارد تومان کاری نمی توان کرد و باید اصلاح  اساسی انجام شود که البته این کار در مجلس بسیار سخت است اما اگر می خواهند کار اساسی در تهران صورت گیرد باید این اصلاح صورت بپذیرد وگرنه همین آش است و همین کاسه.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار