مدیران خودروعصر اعتبار

اجرای طرح ملی ابرار در ۱۶ روستای سیستان و بلوچستان

عصر ساختمان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: مرحله نخست طرح ملی ابرار به طول ۶۵ کیلومتر در ۱۶ روستای سیستان و بلوچستان درحال اجراست.

اجرای طرح ملی ابرار در ۱۶ روستای سیستان و بلوچستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، ایوب کرد گفت: مرحله نخست طرح ابرار "اقدام برای راه‌های اولویت‌دار روستایی" در استان از شهریورماه سال جاری در قالب 16 پروژه راه روستایی جمعاً به طول 65 کیلومتر توسط چهار اکیپ راه‌سازی و راهداری تفتان خاش، توحید زاهدان، رسالت سراوان و وحدت سیستان در حال اجراست.

    وی با بیان اینکه تقویت و مناسب سازی راه های روستایی تحول اقتصادی و نیز رونق گردشگری را به همراه دارد، افزود: درحال حاضر مطالعه طرح ابرار در 16 روستای شهرستان های هامون، هیرمند، میرجاوه، خاش و مهرستان به طور 100 درصد انجام شده است و همچنین عملیات خاکی و اجرای ابنیه فنی این راه ها نیز با پیشرفت فیزیکی متوسط 42 درصد درحال انجام است.

    وی ادامه داد: با اقدامات انجام شده توسط چهار اکیپ راه سازی و راهداری سیستان و بلوچستان تاکنون عملیات اجرای زیراساس تثبیتی 40 درصد پیشرفت داشته است.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از اتمام آسفالت راه روستایی مدوحک مهرستان خبر داد و اظهار داشت: همچنین راه های روستایی میرآباد و چاه سم شهرستان خاش با پیشرفت فیزیکی 95 درصد، پس از نصب علائم و اجرای خط کشی، آماده بهره برداری خواهند بود.

    کرد خاطر نشان کرد: ابتکار این اداره کل در زمینه تمرکز ارائه خدمات راهداری و راهسازی در قالب اکیپ های چهار گانه و انجام بسیاری از پروژه های راهداری به صورت امانی، تأثیر بسزایی در افزایش سرعت و کاهش هزینه های مرتبط داشته است که این خود مصداق بارز التزام عملی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی و استفاده بهینه از تمامی امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی است.

    گفتنی است، طرح ملی اقدام برای راه‌های اولویت دار روستایی یا «ابرار» با هدف ساخت و تکمیل طرح‌های نیمه تمام راه روستایی در سراسر کشور در حال اجراست که در گام نخست، 2 هزار کیلومتر از این راه ها با اولویت قراردادن مسیر دسترسی روستاهای بالای 50 خانوار فاقد راه مناسب، تا پایان سال‌جاری هدف‌گذاری شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار