مدیران خودروعصر اعتبار

توقف سامانه هوشمندسازی در قم

عصر ساختمان- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از توقف سامانه هوشمند سازی در شهر قم خبر داد و خاطرنشان کرد: توسعه هوشمند سازی و نصب دوربین‌ها متوقف‌ شده تا اعتبارات لازم به شهرداری پرداخت‌ شود و سهم ۴۲ درصدی از اخذ جریمه‌ها به شهرداری اختصاص داده شود.

توقف سامانه هوشمندسازی در قم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، عباس ذاکریان با اشاره به شاخصه‌های توسعه‌یافتگی یک شهر، اظهار داشت: یکی از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی یک شهر، هوشمند سازی شهر بوده و شهر قم در چند سال اخیر با سرعت خوبی در این حوزه پیشرفت کرده است.

    معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم تعداد دوربین‌های فعال سطح شهر را بیش از 200 دوربین اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 33 دوربین تردد شمار،110 دوربین نظارتی و 110 دوربین کنترلی در سطح شهر فعال بوده و دوربین‌های دیگری نیز تا پایان سال نصب و راه‌اندازی می‌شود.

    ذاکریان تأثیر نصب دوربین‌ها را در کاهش تصادفات قابل‌ توجه دانست و تصریح کرد: با نصب دوربین‌های کنترلی در بلوار آیت‌الله بروجردی شاهد کاهش 99 درصدی تصادفات و صد درصدی فوت به علت تصادف هستیم.

    وی منبع اعتبارات تخصیص داده‌ شده به سامانه نظارتی و هوشمند سازی را تشریح کرد و افزود: بر طبق قانون  42 درصد اخذ جریمه‌ها سهم شهرداری‌ها است اما هیچ هزینه‌ای به شهرداری قم داده نمی‌شود.

    معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: برای کاهش تخلفات رانندگی باید در جهت توسعه سامانه‌های هوشمند کنترل ترافیک هزینه کرده و با توجه به افزایش نوسانات ارزی نیازمند تخصیص 42 درصد سهمیه شهرداری بوده و شهرداری نمی‌تواند بدون اختصاص بودجه پروژه اجرا کند.

    ذاکریان ادامه داد: با اینکه سال 97 حدود 9 میلیارد تومان جریمه از تخلفات خودروهای داخل شهر قم اخذ شده ولی فقط 200 میلیون تومان به شهرداری پرداخت‌ شده و امسال هیچ مبلغی به‌عنوان سهم شهرداری لحاظ شده در قانون پرداخت‌ نشده است.

    وی از توقف سامانه هوشمند سازی در شهر قم خبر داد و خاطرنشان کرد: توسعه هوشمند سازی و نصب دوربین‌ها متوقف‌ شده تا اعتبارات لازم به شهرداری پرداخت‌ شود و سهم 42 درصدی از اخذ جریمه‌ها به شهرداری اختصاص داده شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو