مدیران خودروعصر اعتبار

بررسی باغ بودن یا نبودن پلاک ثبتی‌های مختلف در شورای شهر تهران

عصر ساختمان-اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز ۱۹ پلاک ثبتی مختلف را در خصوص باغ بودن یا نبودن مورد بررسی قرار دادند.

بررسی باغ بودن یا نبودن پلاک ثبتی‌های مختلف در شورای شهر تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، در ادامه بررسی‌های باغ بودن و یا نبودن پلاک ثبتی‌های مختلف که در دستور کار اعضای شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفته بود در نخستین مورد پلاک ثبتی به مساحت 1198 متر در خیابان نیاوران واقع در منطقه 1 بود که محمد سالاری در تشریح جزئیات این پلاک ثبتی گفت: کاربری قدیم این پلاک ثبتی مسکونی بوده و در حال حاضر در پهنه M112 قرار دارد. با وجود 43 اصله درخت کمیسیون ماده 7 رای به باغ بودن آن داده، لذا نظر کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران نیز باغ نبودن این پلاک ثبتی است.

    در ادامه جلسه، زهرا نژادبهرام به عنوان موافق تصریح کرد: ما ضابط قضایی نیستیم که بتوانیم وارد املاک شویم. شورا قرار است که با هماهنگی مالک در خصوص باغ بودن و یا نبودن املاک تصمیم گیری کند. لذا بر اساس ضوابط و مستندات شورا باید تصمیم گیری کند. پنج آیتم وجود دارد که بر اساس آن نسبت به باغ بودن یا نبودن املاک تصمیم گیری می‌کنیم.

    در ادامه این جلسه زهرا صدر اعظم نوری به عنوان مخالف نیز گفت: در این پرونده آمده که شورا پیشتر در جلسه پنجاه و سوم خود در مورد این پرونده رأی داده است. لذا باید روال همیشگی در چنین مواردی مد نظر قرار گیرد.

    مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران نیز در تشریح این پرونده تصریح کرد: اصولا بازدید توسط کارشناسان ما به عمل می‌آید و اگر توسط مالکین اجازه داده نشود از طریق پلیس امنیت اجازه ورود می‌گیریم. نهایتا اعضای شورای اسلامی شهر تهران با 13 رای موافق تصمیم گرفتند این پرونده برای بررسی بیشتر به کمیسیون شهرسازی شورا ارجاع داده شود.

    سالاری در ادامه این جلسه و در بررسی پلاک ثبتی دیگر گفت: پلاک ثبتی به مساحت 410 متر مربع واقع در خیابان پاسداران  منطقه 3 است که در سال 81 کمیسیون ماده 7 با وجود 128 اصله درخت سبز و خشک این زمین را باغ اعلام کرده اما به هنگام بازدید ما، 43 اصله درخت در آن وجود داشته لذا نظر کمیسیون شهرسازی با توجه به مستندات موجود باغ بودن این زمین است.

    اعضای شورای اسلامی شهر تهران نهایتا با 14 رأی موافق، پیشنهاد کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ بودن این ملک را به تصویب رساندند.

    در بررسی پلاک ثبتی دیگری واقع در نیاوران محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: این زمین به مساحت 3082 متر مربع واقع در منطقه 1 که در گذشته کاربری آموزشی داشته و امروز در پهنه A122 قرار گرفته است کمیسیون ماده 7 با وجود 57 اصله درخت رأی به باغ بودن این زمین داده است. لذا کمیسیون شهرسازی نیز با توجه به درختان انبوه و ارزشمند این ملک آن را باغ اعلام کرده است.

    نهایتا اعضای شورای اسلامی شهر تهران با 12 رأی موافق پیشنهاد کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ بودن این ملک را به تصویب رساندند.

    در پرونده‌ای دیگر محمد سالاری با اشاره به زمینی به مساحت 17 هزار و 597 متر مربع واقع در کیلومتر 18 جاده مخصوص در منطقه 21 گفت: کمیسیون ماده 7 رأی به باغ نبودن این زمین داده و کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران نیز بر اساس ضوابط و مستندات رأی به باغ نبودن این زمین داده‌اند.

    اعضای شورای اسلامی شهر تهران نهایتا با 7 رأی موافق و 7 رأی مخالف پیشنهاد کمیسیون شهرسازی را رد کردند تا به این ترتیب این زمین به عنوان باغ قلمداد شود.

    سالاری در تشریح پلاک ثبتی دیگری به زمینی به مساحت 1442 متر مربع اشاره کرد و افزود: این زمین واقع در خیابان ملاپور منطقه 14 قرار دارد و کاربری قدیم آن باغ بوده است. کمیسیون ماده 7 در سال 97 رأی به باغ بودن این زمین داده اما این زمین در حال حاضر فاقد درخت است. لذا نظر کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران مبنی بر باغ نبودن این زمین است.

    اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز نهایتا با 7 رای موافق با پیشنهاد کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ نبودن این زمین موافقت کردند.

    در ادامه این جلسه سه پرونده که هر سه بر اساس پیشنهاد کمیسیون شهرسازی شورا باغ تشخیص داده شده بودند با قطعات مختلف در دستور کار بررسی اعضای شورای اسلامی شهر تهران قرا گرفت که محمد سالاری در تشریح این پرونده گفت: این زمین‌ها به مساحت‌های 1650 متر مربع و 1487 متر مربع و زمین دیگری به مساحت 1487 متر مربع در ازگل منطقه 1 قرار گرفتند. کاربری جدید آنها A122 است و کمیسیون ماده 7 نیز رأی به باغ بودن آنها داده است. کمیسیون شهرسازی نیز با توجه به پوشش انبوه درختان رأی به باغ بودن این زمین داده است.

    اعضای شورای اسلامی شهر تهران نهایتا با 15 رای موافق این زمین را به عنوان باغ اعلام کردند.

    در پلاک ثبتی دیگری که سالاری مساحت آن را 939 متر مربع خواند، افزود: این زمین در خیابان باهنر منطقه 1 واقع شده است و پهنه فعلی آن A122 است و کمیسیون ماده 7 نیز رأی به باغ بودن آن داده است و کمیسیون شهرسازی نیز آن را باغ تشخیص داده است.

    اعضای شورای اسلامی شهر تهران نهایتا با 15 رأی موافق این زمین را باغ اعلام کردند.

    محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در تشریح پلاک ثبتی دیگری گفت: این زمین به مساحت 2234 متر مربع واقع در قیطریه منطقه 1 در سال 97 توسط کمیسیون ماده 7 باغ اعلام شده و بر اساس مستندات پیشنهاد کمیسیون شهرسازی نیز باغ بودن این زمین است.

    اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز نهایتا با 15 رای موافق این زمین را باغ اعلام کردند.

    محمد سالاری در بررسی پلاک ثبتی دیگری با اشاره به مساحت 1038 متر مربعی زمین افزود: این ملک واقع در میدان قدس منطقه 1 در گذشته کاربری خدمات شهری داشته و نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ بودن این زمین است.

    اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز با 14 رأی موافق این ملک را باغ اعلام کردند.

    شورای اسلامی شهر تهران نهایتا در آخرین پلاک ثبتی که در جلسه امروز مورد بررسی قرار داد زمینی به مساحت 1125 متر مربع واقع در اقدسیه منطقه 1 را که در گذشته کاربری مسکونی داشته و کمیسیون ماده 7 آن را باغ اعلام کرده بر اساس پیشنهاد کمیسیون شهرسازی با توجه به وجود 45 اصله درخت مبنی بر باغ بودن آن با 14 رای موافق این زمین را باغ اعلام کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو