مدیران خودروعصر اعتبار

سالانه شش میلیون و ۷۰۰ هزار تن سیمان در خراسان رضوی تولید می شود

عصر ساختمان:استاندار خراسان رضوی گفت: ظرفیت تولید سیمان در این استان سالانه شش میلیون و ۷۰۰ هزار تن است.

سالانه شش میلیون و ۷۰۰ هزار تن سیمان در خراسان رضوی تولید می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا ، علیرضا رشیدیان در کارگروه امور اقتصادی برای بررسی مشکلات کارخانجات سیمان افزود: هم اکنون پنج واحد تولید سیمان در این استان فعالیت دارد و ساخت چهار واحد دیگر در حال انجام است.
    وی اظهار کرد: با تکمیل و بهره برداری از این پروژه ها، حجم قابل توجهی به میزان تولید سیمان استان افزوده خواهد شد.
    وی گفت: سال گذشته هفت درصد سیمان کشور در این استان تولید شد و هشت درصد صادرات این محصول از خراسان رضوی انجام گرفت.
    رشیدیان با بیان اینکه یکی از راهکارهای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی، توسعه صادرات غیر نفتی است افزود: تامین واگن، فراهم کردن زیر ساختهای حمل و نقل جاده ای و در نظر گرفتن تخفیفات تعرفه ای برای حمل سیمان، علاوه بر افزایش صادرات این کالا، به رونق تولید و پویایی اقتصاد استان کمک می کند.
    وی تلاش برای رونق ساخت و ساز و اجرای پروژه های راه سازی با استفاده از سیمان به جای قیر را از جمله مواردی دانست که به رونق صنعت سیمان در استان می انجامد.
    وی با تاکید بر همراهی بانکها در تامین سرمایه در گردش و نقدینگی مورد نیاز این واحدها اظهار کرد: تخصیص منابع ارزی این پروژه ها نیز با توجه به رفع تحریم ها و گشایش منابع و تسهیلات خارجی باید با جدیت دنبال شود.
    استاندار خراسان رضوی با اشاره به بدهی واحدهای تولید سیمان به شرکتهای خدمات رسان گفت: با توجه به امکان تهاتر، می توان نسبت به پرداخت دیون آن ها اقدام کرد.
    وی افزود: مشکلات واحدهای تولید سیمان خراسان رضوی باید از طریق کنسرسیوم شرکتهای سیمان استان و همراهی دستگاههای دولتی پیگیری و برای رفع آنها برنامه ریزی شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی