مدیران خودروعصر اعتبار

در جلسه شورای شهر تهران انجام شد؛

تصویب تقاضای تحقیق و تفحص در واگذاری املاک شهرداری تهران

عصر ساختمان- اعضای شورای شهر تهران با ۱۸ رأی موافق تقاضای تحقیق و تفحص درباره نحوه واگذاری املاک شهرداری تهران در ۱۰ سال اخیر را به تصویب رساندند.

تصویب تقاضای تحقیق و تفحص در واگذاری املاک شهرداری تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری املاک و مستغلات شهرداری تهران در 10 سال اخیر و قرائت گزارش کمیسیون‌های نظارت حقوقی و برنامه بودجه در دستور کار یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران قرار گرفت.

    بهاره آروین رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران در ابتدای بررسی این دستور گفت: طرح تحقیق و تفحص درباره نحوه واگذاری املاک که به اشکال مختلفی واگذار شده در دست بررسی است و باید اعلام کنم که این طرح در تاریخ 8 اسفند ماه سال 97 مطرح و به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع داده شده و در کمیسیون برنامه و بودجه چند بار مورد چکش‌کاری قرار گرفت.

    رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران افزود: پس از برگزاری جلسه‌های متعدد سه نامه ارسال شد و در آن موضوع دریافت گزارش با موضوع تحقیق و تفحص ارسال شد و به شهرداری تهران فرصت دو ماهه‌ای داده شد تا گزارش خود را اعلام کنند.

    آروین با اشاره به اینکه در کنار تملک برخی املاک تهاتر‌هایی نیز انجام گرفته است، گفت: یکی از مشکلاتی که در واگذاری املاک شهرداری وجود دارد دستی بودن فرآیند واگذاری آن‌هاست و ضوابط آن نیز معلوم نیست.

    پس از اظهار نظر آروین محمود میرلوحی نماینده تحقیق و تفحص در گزارش خود ارائه کرد: از تاریخ 16 اسفند ماه 97 حدود یک و نیم سال بعد از آغاز به کار شورای پنجم تقاضای تحقیق و تفحص مطرح شد و ما از شهرداری اطلاعات املاکی را که از مهر ماه حق بهره‌برداری آن‌ها واگذار شده بود را درخواست کردیم که این درخواست در سه مرحله اجابت شد.

    نماینده تحقیق و تفحص افزود: در مرحله نخست شهردار 674 ملک شهرداری را گزارش کرد که واگذاری آن‌ها مبهم بود و در مرحله دوم این رقم به یک هزار و 300 فقره رسید و ما در نهایت زمانی که تحقیق و تفحص را به دیگر اعضای شورا ارائه کردیم، املاک مبهم شهرداری که واگذاری آن‌ها مشخص نبود به یک هزار و 900 فقره رسیده بود.

    میرلوحی تصریح کرد: با گذشت زمان معلوم شد که واگذاری املاک در دوره مدیریت شهری قبلی 3 هزار و 800 واحد ملکی بود که باید اعلام کنم که باز دوستان و همکاران حرف از کشف موارد جدید می‌زنند.

    او افزود: در محدود طرشت و منطقه 10 تهران مواردی کشف می‌شود و سوال من این است که چرا باید کشف شود؟

    نماینده تحقیق و تفحص تصریح کرد: در گزارش تلفیق بودجه سال 93 آمده است که یک هزار و 100 فقره سند کپی آن‌ها وجود دارد، اما خود سند در دسترس نیست و ما باید بدانیم که تحقیق و تفحص اهداف بلندی را دنبال می‌کند که یکی از آن‌ها نظم بخشیدن به باغداری املاک و شناسایی املاک دچار اشکال است.

    میرلوحی با تأکید بر اینکه املاک شهرداری گوشت قربانی شده است، گفت: در گزارش سازمان بازرسی که هم اکنون در دست من است 41 فقره واگذاری داشتیم که بر اساس قانون بودجه نبوده است.

    پس از ارائه گزارش تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری املاک و مستغلات شهرداری تهران در 10 سال اخیر در صحن شورا به رأی گذاشته شد و اعضای شورا با 18 رأی موافق تقاضای تحقیق و تفحص را به تصویب رساندند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی