مدیران خودروعصر اعتبار

امکان‌سنجی ایجاد گورستان جدید در پایتخت

عصر ساختمان- شهردار تهران با بیان اینکه بحث توسعه بهشت زهرا(س) معنایی ندارد، گفت: به دنبال مکان‌های جدید در شرق و غرب هستیم تا از تمرکز دوری کنیم.

امکان‌سنجی ایجاد گورستان جدید در پایتخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، چرا که می‌بینید در پایان سال وقتی مردم به بهشت زهرا می‌روند به دلیل تمرکز حتی شریان‌های اصلی نیز قفل می‌شود. به گزارش خبرگزاری مهر، پیروز حناچی گفت: افزایش ظرفیت بهشت زهرا نمی‌تواند مناسب باشد از این رو مدیریت شهری به دنبال ایجاد ظرفیت برای شکل‌دهی گورستان جدید در شرق یا غرب تهران است.

    وی درباره بوی بد تهران و وضعیت آرادکوه نیز اظهار کرد: منشا معلوم نیست که آراد‌کوه باشد اما به هر حال این کانون آلوده است. تصفیه‌خانه شیرابه را فعال کرده‌ایم 40 درصد تصفیه می‌شود به هر حال مشکلی که 50 سال ساخته شده را نمی‌توان یک شبه حل کرد. ایده‌آل ما 30 درصد بازیافت، 30 درصد تبدیل به انرژی و 30 درصد دفن است. هدف ما رسیدن به حداقل دفن است که هدف طرح کاپ است. حناچی درباره معضل حاشیه‌نشینی گفت: حاشیه‌نشینی از عارضه‌های کلان‌شهرهاست  و نباید به آن دامن زد یعنی سیاست‌هایی که بین فقر و غنا شکاف ایجاد می‌کند باعث توسعه حاشیه‌نشینی می‌شود. نباید به این شکاف دامن بزنیم بعد اقدامات التیام‌بخش را در دستور قرار دهیم. وی درباره اینکه آیا موافق انتزاع شهر‌ری از تهران هستید، گفت: در حوزه کلان‌شهرها مدیریت یکپارچه یک اصل است و همه کلان شهرها به این سو حرکت می‌کنند. هر نوع افتراق در این زمینه مثل سم است و باید تلاش کنیم این یکپارچگی در حوزه نفوذ کلان‌شهرها را دنبال کنیم.حناچی به تمرکز کشور در تهران اشاره کرد و گفت: بخشی از مشکلات ما ناشی از تمرکز است. 25 ناخالص ملی و 20 درصد جمعیت در کمتر از 2درصد مساحت کشور است این را در شهرسازی و مدیریت شهری تمرکز می‌گوییم. ما از قزوین تا فیروزکوه تحت تاثیر این تمرکز هستیم و حسن این تمرکز وجود اشتغال در این کشور و عیب این است که با وجود این حجم بالا مشکلات قابل مدیریت نیست. و باید سیاست‌های عدم تمرکز را در تهران اعمال کنیم در این نگاه بهشت زهرا نباید دیگر توسعه بیابد و به دنبال گورستان‌های دیگری در تهران باشیم. در انتهای سال وقتی همه برای پاسداشت عزیزانشان به بهشت زهرا می‌آیند تمامی شریان‌های منتهی به بهشت زهرا قفل می‌شود. و این مشکل‌ساز است. بر همین مبنا ما تلاش می‌کنیم که به تمرکزها دامن نزنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار