مدیران خودروعصر اعتبار

رییس‌سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد:

ساخت ۳۵۰۰کیلومتر راه روستایی آسفالته تا شش ماه آینده

عصر ساختمان-رییس‌سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از احداث و ساخت بیش از ۳۵۰۰ کیلومتر راه روستایی تا شش ماه آینده خبر داد و گفت: اگر این کار را انجام دهیم، قدم بزرگی در راستای رفاه روستاییان و توسعه روستایی برداشته‌ایم.

ساخت ۳۵۰۰کیلومتر راه روستایی آسفالته تا شش ماه آینده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، عبدالهاشم حسن نیا اظهارکرد: برنامه‌ریزی های صورت گرفته درباره ساخت بیست کیلومتر راه روستایی آسفالته در روز است و اگر در این روند خللی به وجود نیاید می‌توانیم تا شش ماهه آینده 3500 کیلومتر راه روستایی را ْآسفالته کنیم که در صورت تحقق، کار بزرگی انجام شده است.

    وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا احداث 20 کیلومتر راه آسفالته روستایی در روز کم نیست و نباید سرعت و حجم این کار بیشتر شود، اعلام کرد: تا کنون پروژه‌های روستایی و به ویژه آسفالته کردن راه‌های منتهی به روستاهای کشور با زمان و هزینه‌های بسیار بیشتری انجام می‌شد و ما با وجود برخی محدودیت‌ها سرعت آن را افزایش داده‌ایم و اگر به همین وعده‌مان عمل کنیم، نتیجه بسیار خوبی حاصل می‌شود.

    رییس‌سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین درباره مشکلات و محدودیت‌های توسعه راه روستایی آسفالته گفت: یکی از چالش‌های ما تامین قیر مورد نیاز بوده است که شخص وزیر راه و شهرسازی در این زمینه توافقاتی با سازمان برنامه و بودجه داشته اند که حدود 100 هزار تن قیر مورد نیاز ما را تامین کنند و در این صورت می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

    البته پیش از این رضا اکبری - معاون راه روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای – دراین باره به ایسنا گفته بود که حدود 13 هزار و 300 روستا در کشور راه آسفالته ندارند و در قالب طرح ملی ابرار تا پایان امسال 2000 کیلومتر راه روستایی به بهره‌برداری می‌رسد. اگر سالانه حدود 500 میلیارد تومان اعتبار داشته باشیم، می‌توانیم حدود 2000 تا 3000 کیلومتر راه روستایی را بسازیم.

    با این حساب و کتاب ساخت 3500 کیلومتر راه‌های روستایی تا شش ماه آینده حدود 580 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که باید دید چگونه تامین می‌شود و حدود 8000 کیلومتر راه روستایی دیگر چه زمانی آسفالت خواهند شد؟

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار