مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز:

تولید روزانه ۱۰ هزار تن نخاله ساختمانی در کرج

چالش هایی که محیط زیست البرز با آن دست و پنجه نرم می کند

عصر ساختمان:روزانه ۵ الی ۶ هزار تن نخاله ساختمانی در کرج تولید می شود و البته آمار ۱۰ هزار تن نیز داده شده و این موضوع به فصل ساخت و ساز ساختمانی در سطح شهر و یا رکود آن باز می گردد

تولید روزانه ۱۰ هزار تن نخاله ساختمانی در کرج
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تیتر یک، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز به خبرنگار ما گفت: روزانه 5 الی 6 هزار تن نخاله ساختمانی در کرج تولید می شود و البته آمار 10 هزار تن نیز داده شده و این موضوع به فصل ساخت و ساز ساختمانی در سطح شهر و یا رکود آن باز می گردد، اما پیش از این مجوز یک مرکز بازیافت نخاله ساختمانی در حصار وسیه کرج داده شد اما بنا به دلایلی آن سرمایه گذار ظاهرا از ادامه کار انصراف داده و شهرداری کرج به دنبال سرمایه گذار جدید است، نخاله ها تهدیدی برای مجموعه شهری و محیط زیست خواهند بود و شهرداری در صدد ساماندهی آنهاست.

    حسین محمدی افزود: امروز محیط زیست استان البرز با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند که می توان به آلودگی هوا، عدم مدیریت فاضلاب های شهری و صنعتی، بحران کمبود آب، پدیده بیابان زایی، گرد و غبار و توسعه کانون های ریزگرد اشاره کرد که چالش های اصلی ما محسوب خواهند شد.

    وی اظهار داشت: استان البرز به دلیل موقعیت مکانی و ناهمواری های سرزمینی همچون کوه ها و دشت ها و منابع آبی رودخانه ای و دریاچه ها و تالاب که تنوع اب و هوایی را به ارمغان اورده اند باعث شده استان ما دارای غنای خوبی در زمینه گونه های جانوری و همچنین تنوع گیاهی باشد.

    محمدی با اشاره به اینکه بیش از 300 گونه جانوری مهره دار در البرز وجود دارد تصریح کرد: این رقم معادل 25 درصد گونه های جانوری وحشی کشور خواهد بود و این درحالیست که وسعت استان ما کمتر از یک درصد مساحت کل کشور است. گونه های ارزشمندی همچون پلنگ، ماهی قزل آلا خال قرمز، خرس قهوه ای و جمعیت های خوبی ازکل و بز، قوچ و میش و پرنده های مهاجر داریم.

    وی همچنین گفت: دستگاه های متولی دغدغه های شهر کرج را دنبال می کنند اما بخشی از این اقدامات به محدودیت های اعتباری بازخواهد گشت چرا که ایجاد تصفیه خانه های شهری، ایجاد شبکه، کاهش آلودگی هوا با منابع مالی محقق می شود.

    مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز در خاتمه خاطر نشان داشت: توسعه فضای سبز، حمل و نقل عمومی و مترو، کاهش ترافیک، محدودیت سوخت ها سنگین در واحدهای صنعتی و تولیدی و خدماتی و نصب سیستم های کنترل آلودگی هوا بر واحدهای صنعتی پیگیری شده اما بخشی از آن نیازمند تامین منابع است. طرح جایگزینی خودروهای فرسوده، توسعه مترو و …نیز نیازمند پول است و اگر منابع آن تامین شود سریعترمی توانیم به ارتقا کیفیت هوا و … دست پیدا کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار