مدیران خودروعصر اعتبار

تخلیه روزانه ۴۵ هزار تن نخاله ساختمانی در تهران

عصر ساختمان- شهردار تهران با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی به شهروندان درباره مشکلات پایتخت با اشاره به روش‌های تفکیک زباله گفت: به نظر می‌رسد باید در برخی روش‌ها تجدید نظر کنیم. ما آمادگی همکاری با کسانی که دنبال طرح ایده‌های جدید و کارآفرینی هستند را داریم.

تخلیه روزانه ۴۵ هزار تن نخاله ساختمانی در تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، پیروز حناچی در مراسم معرفی برنامه‌های توسعه ناحیه نوآوری شریف که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، با استقبال از تاسیس این ناحیه گفت: تجربه نشان می‌دهد اگر مسیر کنونی را ادامه دهیم، به همین جایی می‌رسیم که هم اکنون در آن قرار داریم بنابراین ضروری است که در مسیرهای خود نوآوری داشته باشیم.

    وی با بیان اینکه جامعه ما جوان است و بیش از 50 درصد جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهند، اظهارکرد: اگر بتوانیم برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم، این جوانان برای ما تبدیل به فرصت می شوند. در غیر این صورت این مسئله ممکن است به تهدید تبدیل شود.

    شهردار تهران، فضاهای ساخته شده در شهر را محصول سه لایه دانست و نخست سرمایه گذاران و موسسات مالی و اعتباری، دوم مدیران ارشد شهری و سوم منابع شهروندان و ساکنان شهر را تشکیل دهندگان این سه لایه عنوان کرد.

    به گفته وی فضاهای ساخته شده در شهر فصل مشترک این لایه‌هاست اما اگر یکی از این لایه‌ها با کنار گذاشتن لایه‌های دیگر تصمیم‌گیری و اقدام کند، در فضاهای شهری فقدان تعادل ایجاد می‌شود.

    حناچی به محوطه‌ای که برای نوآوری‌ها در دانشگاه صنعتی شریف ایجاد شده، اشاره کرد و گفت: اینکه این محیط در کنار دانشگاه شریف قرار دارد، بسیار مناسب است و به‌طور قطع احتمال موفقیت بالا می‌رود. تمامی دانشگاه‌های بزرگ دنیا پیرامون خود شرکت‌های جدید و نوآور را شکل می‌دهند البته شهرداری تهران از ساخت چنین محیط‌هایی استقبال می‌کند، به شرط آنکه در چارچوب آیین‌نامه‌های شهرسازی قرار بگیرد. در غیر این صورت باید با شهرداری منطقه هماهنگ کنیم اما در کل از این دست اقدام‌ها حمایت می‌کنیم.

    وی تشکیل اکوسیستمی که همه کارآفرینان و دارندگان ایده‌های اشتغال‌زا در محیط آن رشد کنند را اقدام بسیار مناسبی دانست و گفت: دانشگاه شریف این کار را انجام داده است. امیدواریم سایر دانشگاه‌ها مثل دانشگاه تهران نیز اقدامات مشابهی انجام دهند.

    شهردار تهران در ادامه به کمپین سه شنبه های بدون خودرو اشاره و اظهارکرد: از دیدن ایستگاه‌های دوچرخه داخل دانشگاه شریف خوشحال شدم. سه شنبه‌های بدون خودرو یک تلنگر و نماد است برای اینکه بدانیم حال شهر ما خوب نیست و باید برای آن فکری کنیم.

    وی در ادامه گفت: این آمارها نشان می‌دهد در تهران بیماری‌هایی مانند دیابت، فشارخون و بیماری‌های تنفسی بالاست به طوری که دولت به صورت متوسط برای درمان این بیماری‌ها سه میلیارد دلار در سال هزینه می کند.

    تغییر سبک زندگی شهروندان با سه‌شنبه‌های بدون خودرو

    شهردار تهران با بیان اینکه هدف از اجرای کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو تغییر سبک زندگی در میان شهروندان است، اظهار کرد: این کمپین در پی آن است که تحرک شهروندان به دلیل استفاده از وسایلی مانند دوچرخه افزایش یابد و جامعه دانشگاهی ما که جوان و پرشور است می‌تواند در این راه نقش موثری داشته باشد. اگر دغدغه سلامت خود و خانواده خود را دارید مردم را ترغیب کنید که از وسایل حمل و نقل عمومی و یا وسایلی مانند دوچرخه استفاده کنند.

    حناچی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: در دهه‌های اخیر در دنیا تحولاتی روی داده است. نخست تمرکززدایی از قدرت و کوچک شدن دولت‌ها، دوم خروج صنایع بزرگ از شهرها و سوم توسعه بخش خصوصی و خروج صنعت از داخل شهرها که فضاهای بزرگی را ایجاد کرده ولی هم‌اکنون متروک و بلااستفاده مانده است. مانند کارخانه سیمان ری که زمانی شهر تهران را با محصولات آن ساختند و امروز فضایی بلااستفاده و متروک است. از این محیط ها برای کارآفرینی می‌توان استفاده کرد. شهرداری هم از این مساله حمایت می کند.

    شهردار تهران افزود: همچنان که ما حمایت می کنیم، انتظار داریم برخی از مشکلات مدیریت شهری در این محیط ها به بحث و بررسی گذاشته و برای آن‌ها راه‌حل ارایه شود. به عنوان مثال روزانه در تهران 9 هزار تن زباله و 45 هزار تن زباله ساختمانی تخلیه می‌کنیم که باید برای آن فکری کرد. در شهرهایی مانند لندن فقط یک روز در هفته زباله‌ها جمع آوری می‌شود چرا که بسیاری از زباله‌ها پیش از آن، تفکیک و تبدیل به ثروت شده است.

    وی با بیان اینکه در کشور ما برای تفکیک زباله تلاش‌هایی شده اما این تلاش‌ها نقدهای فراوان هم داشته است،گفت: به عنوان مثال سطل‌های بزرگ زباله در خیابان‌ها و چهارراه‌ها خود مانعی برای تفکیک زباله است چرا که همه زباله در آن جمع می‌شود. به نظر می‌رسد باید در برخی روش‌ها تجدید نظر کنیم. ما آمادگی همکاری با کسانی که دنبال طرح ایده‌های جدید و کارآفرینی هستند را داریم.

    شهردار تهران با تاکید بر این موضوع که شاید لازم است در برخی زمینه‌ها اطلاع رسانی بیشتری انجام شود،اظهارکرد: به عنوان مثال مردم نمی‌دانند که در کشور ما چند برابر استاندارد جهانی زباله تولید می‌شود و یا مثلا نمی‌دانند استفاده از کیسه‌های پلاستیکی چه خطرات و آسیب‌هایی در آینده برایمان خواهد داشت و ما باید در این زمینه‌ها اطلاع‌رسانی کنیم.

    به گزارش شهرنوشت پس از سخنان شهردار تهران تفاهم‌نامه همکاری میان شهرداری منطقه 2 و دانشگاه صنعتی شریف در زمینه استارت آپ‌ها امضا شد. همچنین شهردار تهران پس از پایان مراسم از برخی بخش‌های ناحیه نوآوری شریف بازدید کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار