مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر شورایاری منطقه ۶ بیان داشت؛

کوچ اجباری از محلات منطقه ۶ به واسطه طرح تفصیلی

عصر ساختمان- دبیر شورایاری منطقه ۶ گفت: به واسطه طرح توسعه دانشگاه تهران املاک مجاور فریز شده و از سویی دیگر بر اساس طرح تفصیلی پهنه های تعیین شده، سبب شده جمعیت منطقه ۶ کوچ کنند.

کوچ اجباری از محلات منطقه ۶ به واسطه طرح تفصیلی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورا با ارائه گزارش دبیر شورایاری منطقه 6 با محوریت وضعیت محله وصال شیرازی آغاز شد.

    حجت الاسلام حسین ایمانی در آغاز سخنان خود با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های این محله گفت: این محله از شمال به بلوار کشاورز، از غرب به خیابان کارگر و از شرق به خیابان ولیعصر منتهی می شود یعنی دقیقا در مرکز شهر که روزانه بسیاری از شهروندان برای چند بار از آن تردد می کنند.

    وی در ادامه اظهار داشت: بیش از 15 مدرسه و مرکز آموزشی اطراف این محله است و فرهنگسرای هنر و تعداد زیادی سینما در حاشیه این محله وجود دارد همچنین تعداد مراکز تجاری و پاساژها اندک نیست که اینها همه از ظرفیت های این منطقه است اما در عین حال طرح توسعه دانشگاه تهران و طرح تفصیلی سبب شده در طول یک دهه اخیر جمعیت 13 هزار نفری این محله به 3 هزار نفر کاهش پیدا کند.

    ایمانی با اشاره به اینکه برخی در مورد طرح توسعه دانشگاه سنگ‌اندازی می‌کنند و می‌خواهند آن را به زمین بزنند گفت: با وجود اینکه این طرح در اردیبهشت ما از سوی شورای عالی شهر سازی ملغی شده اما هنوز برخی متولیان و مسئولان به دنبال این هستند که طرح توسعه دانشگاه ادامه یابد و رای شورای عالی شهرسازی ملغی شود. این در حالی است که املاک و خانه های اطراف دانشگاه فریز شده است.

    دبیر شورایاری منطقه 6 تهران در ادامه با اشاره به اینکه ریز ترین موضوعات تا بزرگترین مشکلات از دید شورایاران پنهان نیست گفت: خیابان قدس، نادری و فلسطین در منطقه 6 درختان چنار تنومندی دارند و من هر روز آنها را بررسی و اگر متوجه شوم آسیبی به آن وارد شده قطعاً به شهرداری تهران اعلام می‌کنم البته این درختان به دلیل آب فراوان که از سازمان آب می‌آید دچار مشکل نیستند ولی باید توجه داشت که مشکل شورایاری‌ها دیگر این موضوعات نیست.

    حجت‌الاسلام ایمانی تصریح کرد: شورایاری‌ها امروز به بلوغ رسیده‌اند و دیگر به دنبال آسفالت یا جدول در خیابان نیستیم، مشکلات منطقه‌ای و ملی را در نظر داریم و چالش آسفالت مربوط به 20 سال قبل است.

    وی بیان داشت: از مشکلاتی که در منطقه 6 به ویژه خیابان طالقانی وجود دارد اختصاص مسیر دوچرخه بدون انجام مطالعات بوده که به دلیل نبود پیوست اجتماعی ترافیکی عجیب در این منطقه ایجاد شده و مردم برای داشتن پارکینگ کنار خیابان با معضلات بزرگی مواجهند.

    دبیر شورایاری منطقه 6 تهران خاطرنشان کرد: همچنین منطقه 6 برنامه‌های ملی و مذهبی فراوانی در آن اجرا می‌شود ولی بودجه آن کافی نیست و گاهی به مناطق دیگر بودجه بیشتری اختصاص می‌یابد در حالی که این موضوع نباید انجام گیرد. نبود بازار روز در محله و لزوم تدیون شیوه نامه در درآمد سراهای محلات نیز از جمله خواسته های دبیر شورایاری منطقه 6 بود.

    ایمانی در ادامه سخنان خود همچنین به مشکلات به وجود آمده به واسطه طرح تفصیلی در این منطقه اشاره کرد و گفت: بر اساس طرح تفصیلی پهنه های مجاور این منطقه همه تجاری و اداری است و این یکی از دلایل کوچ جمعیت و شب مردگی در این محله است و دور نیست زمانی که این منطقه نیز به سرنوشت منطقه 12 دچار شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو