مدیران خودروعصر اعتبار

کوچه لولاگر مرمت می شود

عصر ساختمان:شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: کوچه لولاگر به عنوان متفاوت ترین کوچه قدیمی پایتخت از سوی شهرداری منطقه ۱۱ تهران بازآفرینی و مرمت خواهد شد.

کوچه لولاگر مرمت می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، نصراله آبادیان افزود: عملیات باز آفرینی کوچه لولاگر واقع در خیابان نوفل لوشاتو از دهه اول تیر ماه از سوی شهرداری منطقه 11 تهران آغاز خواهد شد.
    وی با بیان اینکه کوچه لولاگر متفاوت ترین کوچه پایتخت است که معماری منحصر به فرد و زیبایی های نوستالوژیک ویژه ای دارد افزود: وجود خانه های دوقلو رو به روی هم که 76 سال پیش توسط خانواده لولاگرها با هنرمندی 'استاد حسن بنا' ساخته شده اند، درختان متقارنی که در حیاط های این خانه ها به صورت قرینه و موازی کاشته شده، دیوارهای آجری قدیمی، قدیمی ترین پیتزا فروشی ایران، نزدیک به سفارت فرانسه و ایتالیا، لمس جریان زندگی از تهران قدیم تا به امروز را برای هر بیننده ای امکان پذیر کرده است.
    وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای بازآفرینی بافت های واجد ارزش تاریخی و معماری با هدف ایجاد محرک توسعه در هسته مرکزی شهر تهران با انجام مطالعات کارشناسی در دست اقدام است خاطرنشان کرد: در همین راستا کارگروه ارتقای کیفیت زندگی متشکل از شهردار منطقه ، معاون فنی و عمرانی ، شهرسازی ، حمل و نقل و ترافیک ، زیبا سازی، نماینده میراث فرهنگی و مشاور پروژه تشکیل و طی برگزاری نشست هایی با مالکان خانه های واقع در کوچه لولاگر، مقرر شد اقدامات بازآفرینی منظر شهری شامل کف سازی و مبلمان شهری اعم از نور پردازی و نیمکت از سوی شهرداری منطقه 11 انجام شود.
    شهردار منطقه 11 اظهار کرد: در این طرح که بزرگترین پروژه مرمتی بافت شهر تهران است؛ تبدیل خانه های قدیمی با حفظ بنا به هتل مارکتینگ از سوی مالکان انجام خواهد شد.
    آبادیان افزود: همچنین بازسازی نخستین خانه قدیمی کوچه لولاگر به پایان رسیده و در حال حاضر نگارخانه و کافی شاپ در این مکان دایر شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی