مدیران خودروعصر اعتبار

سرمایه‌گذاری با کمتر از ۳ میلیون تومان هم امکان‌پذیر است+جدول

ساخت و ساز منطقه ۲۲ در دست تعاونی‌ها

عصر ساختمان:منطقه ۲۲ به علت داشتن تعاونی‌های سازنده فراوان دولتی و غیردولتی شرایط بسیار ویژه و عالی برای سرمایه‌گذاری تمام اقشار جامعه با بودجه‌های مختلف در این منطقه را فراهم نموده است.

سرمایه‌گذاری با کمتر از ۳ میلیون تومان هم امکان‌پذیر است+جدول
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از صما، عمده ساخت‌وساز در منطقه 22 توسط تعاونی‌های دولتی و خصوصی انجام می‌شود و معمولاً اعضای تعاونی‌های یادشده در بازار اقدام به فروش یا واگذاری حق عضویت خود به شخص دیگر که خریدار است می‌کنند که از آن به‌عنوان امتیاز نام‌برده می‌شود. به عبارت ساده‌تر یک عضو تعاونی حق عضویت خود و پول‌های واریزی به تعاونی و مزایایی که تعاونی برای او به‌عنوان عضو خود در نظر گرفته را تحت عنوان امتیاز می‌فروشد و شخص خریدار پس‌ازآن به‌جای فروشنده عضو تعاونی یا عضو پروژه محسوب می‌شود. متن زیر گزارش و وضعیت معاملات در منطقه 22 است.

    تعاونی‌ها اجازه نقل‌وانتقال امتیاز در دفتر تعاونی را به اعضا خود می‌دهند

    ازآنجاکه در چند سال اخیر مردم اطلاعات جامعی نسبت به خریدوفروش امتیاز و پیش‌فروش‌های تعاونی‌ها ندارند بر آن شدیم تا در این مورد با میثم لطیفی، کارشناس مسکن و مدیریت املاک در همت غرب گفت‌وگوی کوتاهی انجام دهیم. وی در پاسخ به این سؤال که نحوه نقل‌وانتقال امتیاز تعاونی‌ها چگونه است و آیا قابل‌اعتماد است گفت: اکثر تعاونی‌ها اجازه نقل‌وانتقال امتیاز در دفتر تعاونی را به اعضا خود می‌دهند و عضو می‌تواند پس از تسویه‌حساب با خریدار در دفتر تعاونی کلیه حق‌وحقوق خود نسبت به امتیاز را به خریدار انتقال نماید و پس‌ازآن خریدار به‌عنوان عضو تعاونی شناخته‌شده و کلیه وجوه واریزی در تعاونی به‌حساب وی محسوب می‌گردد و فروشنده هیچ‌گونه ادعایی نسبت به امتیاز فروخته‌شده نخواهد داشت. این نقل‌وانتقال مطمئن‌ترین نوع نقل‌وانتقال برای امتیاز تعاونی‌ها است. در برخی از موارد فروشنده و خریدار توافق می‌کنند که علاوه بر نقل‌وانتقال تعاونی وکالت بلاعزل فروش از طرف فروشنده به خریدار داده شود.

    وی در پاسخ به این سؤال که حداقل سرمایه برای سرمایه‌گذاری در منطقه 22 چقدر است گفت:

    منطقه 22 به علت داشتن تعاونی‌های سازنده فراوان دولتی و غیردولتی شرایط بسیار ویژه و عالی برای سرمایه‌گذاری تمام اقشار جامعه با بودجه‌های مختلف در این منطقه را فراهم نموده است. با توجه به اجرای پروژه‌های تجاری اداری در این منطقه که به‌صورت متری و سهمی به اعضا واگذار می‌شود مشتریان می‌توانند با بودجه 3 میلیون تومان به بالا در این منطقه سرمایه‌گذاری نمایند.

    لطیفی افزود: ازآنجاکه تعاونی‌ها آپارتمان را به قیمت تمام‌شده تحویل اعضا می‌دهند و معمولاً قیمت اعلام‌شده در ابتدای شروع پروژه که بر اساس آن با اعضاء قرارداد بسته‌شده بر اساس تورم عادی تعیین گردیده است اگر به هر دلیلی تورم ایجادشده در مصالح بیش از عرف سالیانه و منطقی باشد و یا ساخت پروژه به هر دلیلی بیش از زمان تعیین‌شده به طول بیانجامد که ایجاد هزینه‌های اضافی نماید این افزایش هزینه شامل اعضاء پروژه خواهد گردید؛ که در پیش‌قرارداد تعاونی‌ها معمولاً یک‌بند شامل اجازه تعاونی برای این افزایش هزینه ساخت گنجانده‌شده است.

    این کارشناس مسکن در پاسخ به این سؤال که آیا برای پیش‌فروش و امتیاز تعاونی‌ها کد رهگیری ثبت می‌گردد گفت: امتیاز و پیش‌فروش تعاونی‌ها قابلیت ثبت کد رهگیری در سامانه اطلاعات املاک را ندارد چراکه ثبت کد رهگیری برای پیش‌فروش آپارتمان‌ها صرفاً به این منظور صورت می‌پذیرد که فروشنده واحد مورد پیش‌فروش را به بیش از یک نفر واگذار ننماید درصورتی‌که در پیش‌فروش تعاونی‌ها عموماً واحد مورد پیش‌فروش در دفتر تعاونی نقل‌وانتقال شده و هیچ تعاونی دولتی یا خصوصی دارای ساختاری نیست که بتواند یک واحد را به بیش از یک نفر واگذار نماید. در ضمن واحدی می‌تواند در سامانه کد رهگیری ثبت شود که طبقه و موقعیت واحد و قیمت تمام‌شده تا پایان پروژه در ابتدای کار مشخص باشد و در سامانه ثبت گردد درصورتی‌که در پیش‌فروش تعاونی‌ها عموماً هیچ‌کدام از موارد بالا تا اواخر پروژه به مشخص نیست و بر اساس اولویت پرداخت انجام می‌پذیرد.

    وی افزود: اکثر امتیازها و پیش‌فروش‌های در حال ساخت به‌ویژه آن دسته از امتیازها که قابل نقل‌وانتقال در تعاونی است قابلیت خریدوفروش و نقل‌وانتقال برای چندین مرتبه رادارند و عمده تعاونی‌ها از این نظر هیچ محدودیتی برای اعضا و سهامداران خود قائل نیستند و خریدار می‌تواند بعد از خرید نسبت به فروش سهام یا امتیاز خریداری‌شده اقدام نماید.

    جدول زیر نمونه پیش‌فروش تعاونی‌ها وز مان عرضه آن‌ها است این جدول از مشاورین املاک این منطقه تهیه‌شده است

    نگاهی به رهن و اجاره در منطقه 22

    شاید بتوان منطقه 22 را یکی از اصولی‌ترین و استانداردترین مناطق تهران دانست. این منطقه در طی سال‌های اخیر توانسته جایگاه خوبی در بین متقاضیان خریدوفروش، رهن و اجاره داشته باشد. کارشناسان معتقدند این منطقه قابلیت‌های پیشرفت زیادی دارد و می‌تواند در کاهش خرید یا رهن و اجاره استان کارآمد باشد.

    افزایش متقاضیان اجاره در منطقه 22

    ماشاا... عظیمی مشاور املاک در چیتگر بابیان این مطلب که در چند سال اخیر تقاضای رهن و اجاره در منطقه 22 افزایش داشته به صما گفت: شهرک گلستان (راه‌آهن) به دو بخش سنتی و امروزی تقسیم‌شده که آپارتمان‌های بخش سنتی تا سه‌طبقه هستند که بیشتر آن‌ها بازسازی‌شده است.

    وی گفت: قیمت رهن و اجاره در این مناطق نسبت به موقعیت، سال ساخت و امکانات پایه‌ریزی می‌شود اما در حاضر محدوده هزینه رهن از 22 میلیون‌تا 220 میلیون تومان متغیر است.

    عظیمی افزود: در حال حاضر پرطرفدارترین محله‌ها منطقه 22 شمال دریاچه چیتگر یعنی عرفان، پارسیا و احرار به علت اشراف به دریاچه و دسترسی راحت به نواحی کاربردی و تجاری می‌باشد.

    این مشاور املاک تاکید کرد: منطقه 22 بخش بزرگی از فضای سبز و زیبای تهران است که مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گرفته است.

    وی در این مورد توضیح داد: از آنجا که دسترسی این منطقه به میادین اصلی تهران سخت است بسیاری از خریداران، این مناطق را برای خرید ترجیح نمی‌دهند.

    عظیمی در نهایت گفت: اگر واحدهای تجاری در طی 2 سال آینده به بهره‌برداری برسد این منطقه به جایگاه واقعی خود خواهد رسید.

    احمد علیزاده، مشاور املاک با بیان این مطلب که بازار رهن و اجاره از ابتدای سال 94 در این منطقه رشد خوبی داشته به صما گفت: از آنجا که متوسط قیمت رهن و اجاره در این منطقه پایین‌تر از مناطق دیگر تهران است زوج‌های جوان متقاضی این مناطق هستند.

    وی گفت: بسیاری از موجران در این مناطق تخفیفات خوبی به زوج‌های جوان ارائه می‌دهند و به زبان ساده‌تر هوای این اقشار» را دارند.

    علیزاده افزود: اگر افرادی دنبال اجاره سویت یا متراژهای کوچک در این منطقه باشند باید به بافت سنتی مراجعه کنند که البته سن این واحدهای مسکونی بالای 10 سال است.

    وی محدوده رهن کامل واحدهای بالای 200 متر را تا 200 میلیون تومان عنوان کرد و در این باره افزود: بیشتر این واحدها داری امکانات کامل و از نظر معماری بسیار شیک و مدرن هستند.

    مسلم طالبی، مباشر املاک در محدوده چیتگر با بیان این مطلب که آرامش و سرسبزی این منطقه برای اقشار میان سال و کهنسال نعمت بزرگی محسوب می‌شود به صما گفت: تنها اشکال این مناطق فاصله طولانی تا مرکز شهر است که در این مورد شهرداری منطقه 22 توانسته با افزایش وسایل حمل و نقل این اشکالات را رفع کند.

    وی گفت: اصول شهرسازی در این منطقه با استاندارهای جهانی انجام شده و در این منطقه هیچ ترافیک و آشفتگی بصری وجود ندارد.

    وی در این مورد تصریح کرد: تنها مشکل این منطقه پراکندگی اقشار مختلف از سراتا سر ایران است که به زبان ساده‌تر این منطقه به علت نوساز بودن خانوار بومی کمی دارد.

    وی محدوده (شامل دهکده المپیک، شهرک گلستان، اطراف دریاچه چیتگر و...) قیمت اجاره آپارتمان این منطقه را از 400 هزار تا 1.7 میلیون تومان عنوان کرد و در این مورد افزود: البته برخی از آپارتمان‌های ویلایی اجاره ماهیانه بالای 4 میلیون تومان دارند. وی متوسط اجاره زمین را از 3 تا بالای 6 میلیون تومان بیان کرد.

    طبقات مشرف به دریاچه دارای قیمت بیشتر

    امید فروزان – مشاور املاک در میدان ساحل با بیان این مطلب که قیمت واحدهای مسکونی با معیار دوری و نزدیکی دریاچه محاسبه می‌شود به صما گفت: از متری 6 میلیون تومان تا بالای 7 میلیون تومان هم به بنگاه‌ها سپرده شده است، البته افزایش پلکانی قیمت مربوط به تعداد طبقات می‌شود که منظره بهتر و کامل‌تری از دریاچه را برای ساکنان واحد فراهم می‌کند. وی قیمت‌های خرید و فروش در این منطقه را از متری 3 میلیون تا بالای 7 میلیون بیان کرد.

    رونق پیش فروش در منطقه 22

    احمد رضا پاشایی مشاور املاک در اطراف میدان ساحل در مورد وضعیت پیش فروش ملک در منطقه 22 گفت: خوشبختانه وضعیت پیش فروش در منطقه 22 از رونق خوبی برخوردار است و علرغم کاهش میزان معاملات پیش فروش در تمام مناطق تهران این منطقه همچنان بازار خوبی دارد. وی در مورد رنج قیمت و مشخصات پیش فروش گفت: قسمتی از مبلغ واحد دریافت می‌شود و بخش دیگر آن به صورت اقساط 3 ماهه یا 2 ماهه از خریدار دریافت می‌شود. برخی از واحد نیز وام 40 تا 50 میلیونی نیز دارند.

    وی در این مورد تصریح کرد: البته بیتر املاک پیش فروش منطقه 22 به صورت 30 درصد در قرارداد اولیه، 30 درصد به صورت قسطی، 30 درصد در زمان تحویل واحد و 10 درصد باقیمانده نیز هنگام انتقال سند به فروشنده پرداخت می‌شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو