مدیران خودروعصر اعتبار

تخلف ساخت و ساز در منطقه ۲۲ تهران

عصر ساختمان- شهردار منطقه ۲۲ تهران از تخلف ساخت و ساز در این منطقه در دوره مدیریت گذشته خبر داد و گفت: در طرح جامع تهران قرار بود ۳۵۰ هزار نفر نهایتاً در منطقه ساکن شوند اما تغییراتی در طرح تفصیلی به وجود آمد و ظرفیت به ۵۰۰ هزار نفر افزایش پیدا کرد.

تخلف ساخت و ساز در منطقه ۲۲ تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، علی نوذرپور شهردار منطقه 22 در نشست خبری با اشاره به اینکه منطقه 22 کارکرد تفرجی، فراغتی و تفریحی داشته اما این نقش و کارکرد به مرور کمتر مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: در طرح جامع تهران قرار بود 350 هزار نفر نهایتا در منطقه ساکن شوند اما تغییراتی در طرح تفصیلی به وجود آمد و ظرفیت به 500 هزار نفر افزایش پیدا کرد. در حال حاضر ظرفیت 500 هزار نفری نیز تکمیل شده است.

    وی با اشاره به نیاز منطقه به 70 مدرسه جدید اظهار کرد: آموزش و پرورش دو هزار متر زمین رایگان برای ساخت به آنها دادیم همچنین قرار است در هر مجتمعی که ساخته می‌شود میزان سرانه مورد نیاز اعم از فضای سبز، تجاری و آموزشی و ... محاسبه شود و بعد به آنها پایان کار داده شود.

    شهردار منطقه 22 اضافه کرد: بنا داریم به خانه‌هایی که تفکیک زباله از مبدا را انجام می دهند بیمه رایگان آتش نشانی و ایمنی ساختمان دهیم منطقه 22 می‌تواند در مواقع بحران کارکرد خوبی داشته باشد به همین دلیل قرار است پارک زلزله ایجاد کنیم و برای ساختمانهای بلند مرتبه مجوز ایمنی ساختمان صادر کنیم.

    نوذرپور تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم خودمان را وابسته به بودجه شهرداری یا دولت کنیم می‌خواهیم با استفاده از سرمایه‌های مردم و بخش خصوصی منطقه 22 منطقه اول تهران شود. 500 میلیارد تومان بدهی در منطقه 22 داریم ولی به این معنی نیست که پروژه جدید دیگری قرار نیست اجرا شود لزومی ندارد وابسته به بودجه‌های شهرداری باشیم ساخت اکوپارک، توسعه مترو و تکمیل ساخت منطقه 22 از جمله برنامه‌های ماست که با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌گیرد.

    وی همچنین با اشاره به فروش تراکم در دوره‌های گذشته گفت: در دوره گذشته با وجود اینکه تصمیمات، تصمیمات درستی نبوده است اما برای مردم حقوق مکتسبه ای ایجاد شده که ما نمی توانیم آنها را در نظر نگیریم. 520 هزار ظرفیت برای شهروندانی که در دوره قبل مجوز ساخت تراکم گرفته اند صادر شده است اما بعد از دوره مدیریتی شهری جدید هیچ پروانه ای خارج از طرح تفصیلی صادر نشده است.

    وی همچنین در پاسخ به این پرسش که ساختمان‌های بلند مرتبه ساختمان 22 در افزایش آلودگی شهر تهران موثر هستند، گفت: هیچ مطالعه علمی در این حوزه انجام نشده است اما اگر اظهار نظری وجود داشته باشد قطعا قابل توجه و پیگیری است. دریاچه چیتگر آلودگی خاصی ندارد و به دلیل سیستم مخصوص خود پالایش آب به طور مداوم انجام می‌شود برای رفع بوی دریاچه مذاکراتی را با شرکت آب و فاضلاب شهر تهران انجام داده‌ایم. برای دریاچه چیتگر سند جدید تعریف کنیم و مجموعه کاربری‌ها و فعالیت‌های آن تغییر کند اما دریاچه چیتگر کاملا در اختیار منطقه نیست و اقدامات زیادی نمی‌توانیم انجام دهیم. درباره حضور سگ‌ها در شهر نیز مطابق با آنچه در گذشته بوده آنها گرفته و بعد عقیم می شوند اما جنگل چیتگر مکان امن آنها محسوب می‌شود و ما نمی‌توانیم آنها را از حضور در جنگل منع کنیم اما اگر حضورشان در شهر برای شهروندان مشکلی ایجاد کند جلوی آنها را خواهیم گرفت.

    شهردار منطقه 22 گفت: 20 هزار اصله درخت در پارک چیتگر کاشتیم همچنین یک میلیارد تومان به حساب آب و فاضلاب برای آبگیری رودخانه چیتگر واریز کردیم، آب دریاچه چیتگر از رودخانه کن تامین می‌شود.

    وی با اشاره به تاریکی منطقه 22 اظهار کرد: شهروندان به طور مداوم در دوره تاریکی منطقه به ما گلایه می‌کنند که در این مورد با شرکت برق تهران مذاکراتی کردیم اما آنها هم می گویند بودجه کافی نداریم. مدیریت شهری متاسفانه در ایران در جایگاه خود نیست. اگر نه موضوع آب و برق و گاز را ما باید حل کنیم اما به دلیل تمرکز گرایی شدیدی که وجود دارد این اقدامات در حوزه کاری ما گنجانده نشده است.

    نوذرپور با بیان اینکه ما با شرکت‌های آب و برق و گاز همراهی می‌کنیم و آنها هم باید با ما تعامل کنند تاکید کرد: نباید تا پول برق پرداخت نمی‌شود برق بوستان‌ها را قطع کنند، ما هم می‌توانیم اقدام متقابل کنیم و مجوزهایی که آنها می‌خواهند را ندهیم. پس بهتر است برای پیشبرد فعالیت‌های شهر دو طرف با هم تعامل و همراهی داشته باشند.

    شهردار منطقه 22 ادامه داد: برای ما اهمیتی ندارد که چه کسی در منطقه 22 ساختمان می‌سازد، حضور سرمایه گذاران برای ما در منطقه ارزشمند است و ما از این موقع کمال استفاده را می‌کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار