مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه:

۵۰۰۰کیلومتر راه طی ۲ سال بهسازی و احداث می‌شود

عصر ساختمان- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: همدان امروز در حوزه زیرساخت های حمل و نقل حرفی برای گفتن دارد به‌طوریکه این استان در حوزه جاده‌ها، بزرگراهی و ریلی استان مناسبی است.

۵۰۰۰کیلومتر راه طی ۲ سال بهسازی و احداث می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مهدی عبوری شنبه 16 آذر در آیین معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان همدان و تکریم مدیرکل سابق، اظهار کرد: در اسناد فرادستی استان همدان باید قطب گردشگری کشور شود و این مهم فقط با اعلام یک تیتر و عنوان محقق نمی‌شود.

    وی خطاب به مدیران استان تصریح کرد: چقدر کمک کردید این ظرفیت‌ها پویا شود و مردم استان بهره مند شوند، آیا واقعا نمی‌توانیم با توجه ویژه به بخش گردشگری ایجاد اشتغال کنیم؟

    عبوری با تأکید بر اینکه همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین نامگذاری شده است، ادامه داد: این نامگذاری حکایت از این دارد که همدان ظرفیت بسیار بالایی دارد.

    فرودگاه همدان پروازهای مناسبی ندارد

    وی با بیان اینکه همدان امروز در حوزه زیرساخت های حمل و نقل حرفی برای گفتن دارد، یادآور شد: حال که مدیران دولتی این خدمات را به این استان گسیل دادند، مدیران دستگاه‌های استان چگونگی برنامه‌ریزی برای استفاده از خدمات زیربنایی را در همدان در دستور کار دارند؟

    عبوری با اشاره به اینکه امروز فرودگاه همدان، فرودگاه مهمی در غرب کشور به شمار می‌آید اما پروازهای مناسبی ندارد، بیان کرد: ظرفیت خوبی همچون فرودگاه در همدان ایجاد شده است اما این فرودگاه پرواز های مناسبی ندارد. امروز که ریل قطار از دو مسیر تهران و ملایر به همدان می‌رسد، چقدر از این ظرفیت عظیم ریلی بهره می گیریم؟

    وی با بیان اینکه آزادراه مناسبی از پایتخت به پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین کشیده شده است، خاطرنشان کرد: اینکه آزادراه مناسبی از تهران به همدان ایجاد شده، اتفاق بزرگی است که با همه مشکلاتی که در نظام مالی و اقتصادی کشور وجود دارد، رخ داده است.

    عبوری با اشاره به اینکه قرار است طی دو سال 5000 کیلومتر راه بهسازی و احداث شود، افزود: در طرح ملی ابرار اقدام برای راه‌های روستایی اولویت دار، قرار است در مدت دو سال نزدیک به 5000 کیلومتر راه بهسازی و احداث شود که این اقدام یک اقدام جهادی و عملیاتی  است و برای آن برنامه‌ریزی شده است.

    اشتغال مهمترین آورده پایتخت تاریخ و تمدن شدن همدان

    وی با تأکید بر اینکه دغدغه بنده این است که مدیران و نمایندگان استانی چقدر از این ظرفیت‌ها برای رشد و توسعه استان می‌خواهند استفاده ‌کنند، اظهار کرد: مهمترین آورده پایتخت تاریخ و تمدن شدن همدان، ایجاد اشتغال خواهد بود که این برنامه‌ریزی بر عهده شما مدیران استانی است.

    معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی درباره جانمایی ایستگاه راه آهن همدان، گفت: در آن زمان ایستگاهی که جانمایی شد با هدف وصل شدن به ایستگاه ملایر و کرمانشاه و ایجاد مسیری دیگر به سنندج اتفاق افتاد اما با پیگیری مدیران و نمایندگان استان ایستگاه درون شهری مشخص و مسیر تملک شده و در آینده‌ای نزدیک در مرکز شهر جانمایی خواهد شد.

    طرح جامع شهری همدان سرعت یابد

    عبوری اظهار کرد: تردید ندارم که همدان یکی از شریان‌های اصلی شمال غرب و غرب و اتصال به جنوب و جنوب غرب است که با احداث آزادراه مشکلات بسیار کاهش پیدا می‌کند و با تکمیل این مسیر ریلی در راه آهن می‌توانیم مسیر مناسب و مطمئنی در انتقال زائران اربعین داشته باشیم.

    وی با اشاره به پروژه‌های در حال احداث در استان همدان، یادآور شد: از کنارگذر شهر همدان تا کنارگذر تویسرکان و نهاوند به کنگاور در حال احداث است که باید مسئولان در شرکت زیرساخت سرعت ببخشند.

    وی با بیان اینکه طرح‌های ناحیه‌ای، منطقه‌ای و مجموعه شهری همدان پس از سال ها به تصویب رسیده است، افزود: طرح جامع شهری همدان مربوط به سه دهه گذشته است بنابراین مدیران شهری و شهرداری و راه و شهرسازی تعجب نکنند اگر پرونده‌ای به سمت آنها گسیل می‌شود وقتی طرح جامع شهری مربوط به سه دهه گذشته است قطعاً نیازهای امروز جامعه در شهر همدان متفاوت شده که باید در کمسیون ماده 5 تعیین تکلیف شود.

    معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه 70 درصد از طرح جامع شهری همدان تهیه شده است، تصریح کرد: از مدیران استانی در معاونت شهرسازی می‌خواهیم به روند طرح جامع شهری سرعت ببخشند.

    با توسعه بی ضابطه شهرها قاطعانه برخورد شود

    وی با تأکید بر اینکه قانون‌مداری و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و توسعه بی ضابطه شهرها، ادامه داد: مدیرکل راه وشهرسازی باید قاطعانه با این موضوع برخورد کند.

    عبوری با اشاره به توجه ویژه به اجرای قانون منع فروش، تصریح کرد: به اراضی که فاقد کاربری مسکونی هستند، به ویژه تعاونی‌ها که در ایجاد این کلونی‌ها نقش دارند، باید توجه شود.

    وی با اشاره به توجه ویژه به حقوق عامه مردم، به بهره‌گیری از ظرفیت نظام مهندسی تأکید کرد و افزود: این مجموعه باید به عنوان یک مجموعه بیرونی اما متصل به راه و شهرسازی استفاده شود.

    معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در همدان آغاز شده است، یادآور شد: قرار است در این طرح 9000 واحد مسکونی برای همدانی‌ها ساخته شود که راه و شهرسازی استان باید زمین ها و املاک را درست ببیند و به اجرای این طرح کمک کند.

    وی با تأکید بر اهتمام ویژه مدیرکل راه و شهرسازی در احیای بافت فرسوده، گفت: جلب مشارکت بخش خصوصی برای اجرای طرح ملی اقدام ملی مسکن و اتمام طرح های مسکن مهر در دستور کار مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان قرار بگیرد. در این مراسم از زحمات «حسن ربانی ارشد» تقدیر و تشکر شد و «داریوش حسینی» با حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان همدان معرفی شد. حسینی پیش از این مدیرکل راه وشهرسازی کهکیلویه و بویراحمد را عهده دار بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار