مدیران خودروعصر اعتبار

رایزنی با سرمایه گذاران برای ساخت کارخانه تولید آسانسور در همدان

عصر ساختمان- رئیس سازمان صنعت و معدن همدان از رایزنی برای ساخت کارخانه تولید آسانسور در استان همدان خبر داد و گفت: رایزنی برای جلب نظر سرمایه گذاران خارجی ادامه دارد.

رایزنی با سرمایه گذاران برای ساخت کارخانه تولید آسانسور در همدان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از مهر ، حمیدرضا متین در شورای اشتغال استان همدان با اشاره به برگزاری نشستی با چند سرمایه گذار چینی برای راه اندازی کارخانه تولید آسانسور در استان همدان گفت: امیدواریم با ارائه تخفیف و با توجه به نزدیکی همدان به تهران، نظر این سرمایه گذاران را جلب کنیم.

    وی با اعلام اینکه آذر ماه سال گذشته جلسه‌ای با سرمایه‌گذاران برای تولید کربنات کلسیم رسوبی در همدان برگزار شد، عنوان کرد: سال 94 به دستور فرماندار زرن تفاهم نامه ای با طرف ایتالیایی بسته شد و از آنجا که در سطح کشور تنها پنج تولیدکننده در این زمینه مدعی هستند ولی تنها یک واحد تولید می‌کند امیدواریم بتوانیم در هفته دولت کلنگ این پروژه را در همدان به زمین بزنیم و سرمایه گذاران را جذب کنیم.

    وی همچنین با اشاره به برگزاری تعداد 46 جلسه و 288 مصوبه ستاد تسهیل در استان همدان از ابتدای سال 94 تا کنون، گفت: سهم بخش صنعت و معدن 230، کشاورزی  49 و میراث فرهنگی یک مصوبه بوده است.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از پذیرش طرح ذوب‌آهن در بخش گندله‌سازی توسط بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات خبر داد و گفت: شرکت ذوب‌آهن اسدآباد برای دریافت تسهیلات 6میلیارد تومانی و دریافت ضمانت‌نامه بانکی به بانک عامل معرفی شده است.

    مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه سال گذشته ظرفیتی برای مراکز اقامتی با پیشرفت بالای 50 درصد در زمینه پرداخت تسهیلات با سود 16 درصد ایجاد شد، گفت: 11 طرح با 65 میلیارد تومان به سازمان میراث فرهنگی معرفی شد که 6 مورد مصوب شد.

    علی مالمیر بیان کرد: در حوزه یارانه نیز سال گذشته 337 میلیون تومان به سه طرح‌ گردشگری استان همدان یارانه پرداخت شده ‌که امیدواریم امسال این میزان افزایش یابد.

    وی با بیان اینکه در زمینه صنایع دستی 3 میلیارد تومان سهمیه تسهیلات برای همدان در نظر گرفته شده بود که یک میلیارد و 681 میلیون تومان آن پرداخت شده است، عنوان کرد: بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات حوزه صنایع دستی همکاری لازم را داشته باشند.

    وی همچنین با اشاره به برگزاری نشست آینده شورای جهانی صنایع دستی در مهرماه در اصفهان، گفت: امیدواریم تبدیل لالجین به شهر جهانی سفال، در این نشست منصفانه داوری شود.

    مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان نیز در این جلسه گفت: کمیته بررسی طرح رونق که از اواخر فروردین ماه کار خود را شروع کرده طرح های زیر 50، بین 50 تا 70 و بالای 70 درصد ظرفیت اسمی را حمایت می کند تا به ظرفیت 100 درصد توان اسمی خود برسند.

    کامران گردان با بیان اینکه یکی دیگر از سیاست های این کمیته بهره برداری طرح هایی باظرفیت بالای 60 درصد است، تاکید کرد: هر طرحی بجز طرح هایی که متقاضی تصمیمی برای تولید ندارد و به مرحله غیرفعالی پروانه تولید رسیده است را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

    وی همچنین در خصوص تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط اقتصادی گفت: بنگاه های کوچک که چک برگشتی و بدهی های غیرجاری دارند باید همزمان با ارائه تسهیلات جدید، در خصوص تعیین تکلیف بدهی خود اقدام کنند.

    مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با بیان اینکه در استان همدان شهرک صنعتی تعطیل وجود ندارد، ادامه داد: در شهرک صنعتی نهاوند 23 واحد تولیدی وجود دارد که از این تعداد 15 واحد فعال است.

    فرماندار فامنین نیز در این جلسه با بیان اینکه همدان بعد از تهران در پیگیری سرمایه گذاری خارجی در 6 ماهه دوم سال 94 و ابتدای سال 95 مقام دوم را داشته است، گفت: همچنان گرایش به سرمایه گذاری خارجی قانع کننده نیست و باید پیگیری ها بیشتر شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو