مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تأکید کرد:

لزوم برخورداری ساختمان از شناسنامه فنی و ملکی

عصر ساختمان- طاهری گفت: ساختمان‌ها باید دارای شناسنامه فنی باشند تا خریدار بداند که هر واحد مسکونی با دیگری چه تفاوتی دارد.

لزوم برخورداری ساختمان از شناسنامه فنی و ملکی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد طاهری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در افتتاحیه چهارمین همایش و نمایشگاه ساختمان پایدار مصرف بهینه انرژی که صبح امروز (دوشنبه چهارم آذرماه) برگزار شد، گفت: وقتی صحبت از همایشی با رویکرد ساختمان پایدار می‌شود یکی از سوالاتی که به ذهن خطور می‌کند این است که چطور می‌توانیم ساختمان‌هایی را که اصول فنی را رعایت نکرده‌اند از ساختمان‌هایی که رعایت کرده‌اند را تشخیص دهیم.

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه ما پیش از خرید هر کالایی برخی سوالاتی را در ذهن خود مرور می‌کنیم، تصریح کرد: در مورد ساختمان هم اول می‌پرسیم که آن را چه کسی ساخته است و تا زمانی که پاسخ این سوالات را پیدا نکنیم اقدام به خرید نمی‌کنیم.

    او افزود: در اقشار مختلف جامعه بخش عظیمی از سرمایه‌های مالی یک خانواده به خرید خانه اختصاص می‌یابد و در حال حاضر روندی که در وضعیت ساخت و ساز داریم دستیابی به این پاسخ سخت است.

    مشخصات فنی ساختمان باید در یک شناسنامه فنی درج شود
    طاهری با تأکید بر اینکه طبق قانون مشخصات فنی ساختمان باید در یک شناسنامه فنی درج شود، گفت: دفترخانه‌ها باید شناسنامه فنی ساختمان را به دست بهره بردار بدهند تا تفاوت دو ساختمان از طریق شناسنامه فنی مشخص شود، اما در حال حاضر به خاطر نبود همکاری در نهاد‌های مهندسی صدور شناسنامه سازه‌های فنی در ضعیف‌ترین حالت ممکن است.

    او افزود: سازمان نظام مهندسی در حال حاضر شناسنامه فنی را به طور کامل الکترونیکی صادر می‌کند تا بهره برداران بتوانند از آن اطمینان حاصل کنند و بدانند ملکی که می‌خرند چه مشخصات فنی دارد و امیدوارم شاهد روزی باشیم که همه ساختمان‌های تهران دارای شناسنامه فنی و ملکی باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار