مدیران خودروعصر اعتبار

کاظم زاده:

افزایش مشکلات مالی شرکت های حمل و نقل ریلی

عصر ساختمان-رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی بومی سازی تجهیزات و قطعات حمل و نقل ریلی باید در دستورکار مدیران قرار گیرد.

افزایش مشکلات مالی شرکت های حمل و نقل ریلی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت، شادمهر کاظم زاده رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس با اشاره به درخواست های شرکت های حمل و نقل ریلی برای دریافت یارانه دولتی، گفت: در شرایط کنونی دولت توان کافی برای پرداخت یارانه به شرکت های حمل و نقل ریلی را ندارد، البته در سال های اخیر دولت سوبسیدهای مختلفی را برای حمایت از این حوزه ارائه کرده، اما شرکت های مذکور بار دیگر خواستار دریافت یارانه هستند.

    مشکلات مالی شرکت های حمل و نقل ریلی با افزایش نرخ ارز

    نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دو سال اخیر شرکت های حمل و نقل ریلی با مشکلات بسیاری رو به رو هستند، به ویژه آنکه با افزایش نرخ ارز در کشور عملا هزینه های آن ها چند برابر شده است.

    شرکت های حمل و نقل ریلی به جای دریافت یارانه هزینه ها را کاهش دهند

    به نظر می رسد که شرکت های حمل و نقل ریلی باید استراتژی خود در عرصه فعالیت در حوزه حمل و نقل را تغییر دهند، به این صورت که آن ها به جای دریافت یارانه برای رفع خلاء ها و جبران هزینه ها، باید در جهت کاهش هزینه های مختلف گام بردارند
    وی افزود: به نظر می رسد که شرکت های حمل و نقل ریلی باید استراتژی خود در عرصه فعالیت در حوزه حمل و نقل را تغییر دهند، به این صورت که آن ها به جای دریافت یارانه برای رفع خلاء ها و جبران هزینه ها، باید در جهت کاهش هزینه های مختلف گام بردارند.

    کاظم زاده تصریح کرد: یکی از عوامل بسیار مهم در افزایش هزینه شرکت های حمل و نقل ریلی، بحث خرید تجهیزات مرتبط است، در سال های اخیر شرکت های مذکور برای تأمین قطعات و تجهیزات مورد نیاز تنها به دنبال واردات بودند، اما شرایط کنونی کشور تغییر کرده و به تبع آن رویکرد مدیران نیز باید اصلاح شود.

    بومی سازی تجهیزات و قطعات حمل و نقل ریلی باید در دستور کار مدیران قرار گیرد

    این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: در شرایط کنونی بومی سازی تجهیزات و قطعات حمل و نقل ریلی باید در دستور کار مدیران قرار گیرد، البته در چند ماه اخیر مدیران وزارتخانه های صمت و راه برای قطع وابستگی صنعت حمل  و نقل ریلی به خارج برنامه ریزی را صورت داده اند و نتایج آن به خوبی مشهود است.

    استفاده از ظرفیت های داخلی کلید توسعه حمل و نقل ریلی

    رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: استفاده از ظرفیت های داخلی کلید توسعه حمل و نقل ریلی در کشور است، زیرا تداوم وابستگی به محصولات خارجی، صنعت حمل ونقل ریلی را همچنان آسیب پذیر خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار