مدیران خودروعصر اعتبار

آیین نامه کنترل ساختمان چشم انتظار مصوبه دولت

عصر ساختمان:معاون وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن گفت: با تصویب آیین نامه کنترل ساختمان شاهد ارتقای کیفیت ساخت و ساز و رضایتمندی مردم خواهیم بود.

آیین نامه کنترل ساختمان چشم انتظار مصوبه دولت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حامد مظاهریان ، گفت: با آسیب شناسی از 20 سال اجرای قانون نظام مهندسی ؛ ایین نامه نظام کنترل ساختمان اوایل امسال تقدیم هیئت دولت شد و این آیین نامه تلاش می کند نظم جدیدی را در روابط اداری مهندسی و حرفه ای ایجاد کند و باعث افزایش کیفیت ساخت و ساز و شفاف سازی شود.

    وی با اشاره به اینکه این آیین نامه در دستور کار دولت است ، گفت : هر هفته جلسات منظمی در کمیسیون امور زیربنایی تشکیل می شود و نظر کارشناسان به صورت رسمی مورد بررسی قرار می گیرد که امیدواریم با تصویب این آیین نامه شاهد ارتقاء کیفیت ساخت و ساز و رضایتمندی در مردم باشیم.

    وی ادامه داد: هدف این آیین نامه ، ارتقاء کیفیت ساخت و ساز در جنبه های مختلف است و حتماً کمک می کند به اینکه افراد صاحب صلاحیت به این امر اقدام کنند و با حضور این افراد حتماً ساختمان ها مقاوم تر و مصرف انرژی در ساختمان ها کنترل می شود و اهدافی را که قانون نظام مهندسی در نظر گرفته است این آیین نامه می تواند تامین کند.

    مظاهریان ادامه داد : 2 شاخص مهم برای ارزیابی نظام های مهندسی میزان اعتماد اعضا و میزان رضایتمندی مردم و بهره برداران از سازمان های نظام مهندسی است که در هر دو مورد باید کار بیشتری صورت گیرد و اعضای نظام مهندسی ساختمان انتظارشان از سازمان ها این است که شفاف باشند و نظام نامه های مشخصی داشته باشند و بتوانند با فسادهایی که رخ می دهد برخورد کنند.

    مظاهریان تصریح کرد: باید دید مردم از نظام مهندسی باید بهتر شود و مردم به سازمان به عنوان نهاد تخصصی و مرجعی برای مسائل مربوط به ساختمان نگاه کنند.

    وی افزود : یکی از جنبه هایی که همه تشکل های حرفه ای به عنوان یک نظم درونی قائل هستند نظم درونی است و اخلاق حرفه ای فردی نیست ، بلکه کدهایی است که اعضای صنف در این مورد متعهد می شوند که در یک فرآیندی رعایت کنند و صادقانه تر خدمات مهندسی را برای مردم ارائه دهند.

    بنابراین گزارش مظاهریان در ادامه گفت : آیین نامه اخلاق حرفه ای هم در هیئت دولت در اسفند ماه تصویب شده است و این هفته وزیر راه و شهرسازی ابلاغ خواهد کرد و موارد مشخصی ذکر شده که مهندسان برای آشنایی دوره خواهند گذراند و امتحان خواهند داد و هم ملاک عمل در شوراهای انتظامی در موارد اختلافی قرار خواهند داد که آیا اعضا رعایت اخلاق حرفه ای کردند یا خیر؟

    مظاهریان درباره آیین نامه اخلاق حرفه ای گفت: این ایین نامه فراتر از قانون و هدف ان جلوگیری از تخلفات است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار