مدیران خودروعصر اعتبار

تاکید بر نظارت نامناسب سازمان نظام مهندسی بر مسائل ایمنی ساختمان

عصر ساختمان- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ضعف نظارت شهرداری ها، نظام مهندسی و فرهنگ سازی را سه عامل موثر در مرگ خاموش ۷۶۵۷ نفر از هموطنان در طی ۱۰ سال گذشته دانست.

تاکید بر نظارت نامناسب سازمان نظام مهندسی بر مسائل ایمنی ساختمان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی رستمیان در واکنش به مرگ خاموش 7 هزار و 657 نفر از هموطنان طی 10 سال اخیر، گفت: متاسفانه بر اساس اظهارات مسئولان متولی، در 10 سال گذشته هفت هزار و 657 نفر بر اثر گازگرفتگی و مسمومیت با گاز منواکسید کربن جان خود را از دست داده اند.

    نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عوامل مختلفی در مرگ ناشی از گازگرفتگی نقش دارد، تصریح کرد: نظام مهندسی و شهرداری‌ها که پایان کار به ساختمان‌ها می‌دهند در این رابطه نقش مهمی دارند، زیرا در اغلب موارد دیده شده که در ساختمان‌ها لوله‌های گاز به صورت غیراصولی توسط افراد غیرکارشناس انجام شده و این در حالی است که کارشناسان نظام مهندسی و شهرداری‌ها باید قبل از ارائه پایان کار نظارت مناسبی را بر این امر داشته و به چنین ساختمان‌هایی پایان کار ارائه نکنند.

    وی افزود: متاسفانه بار‌ها دیده شده به دلیل عدم نظارت دستگاه‌های مسئول لوله‌های گاز تنها در قسمتی از ساختمان تعبیه شده و این اقدام به نوعی جنایت است. می‌طلبد زمانی که این دستگاه‌ها می‌خواهند پایان کار را ارائه کنند تمامی موارد از جمله لوله کشی گاز و لوله‌های بخاری را بررسی و سپس دستورالعمل ایمنی برای دریافت مجور صادر کنند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها و نظام مهندسی باید موظف شوند که قبل از ارائه پایان کار به ساختمان‌ها نظارت مناسبی را بر نکات ایمنی ساختمان‌ها داشته باشند، به خانه ملت گفت: علاوه بر این فرهنگ‌سازی از سوی رسانه‌ها باید بیشتر شود و صدا و سیما با انجام رسالت واقعی خود که همانا تولید برنامه‌های مناسب است به سمت فرهنگ‌سازی مناسب گام بردارد.

    رستمیان ضعف نظارت شهرداری ها، سازمان نظام مهندسی کشور و فرهنگ سازی را سه عامل موثر در افزایش مرگ و میر‌های ناشی از گازگرفتگی دانست و تصریح کرد: باید نظارت‌ها بر ساخت و ساز‌ها افزایش و توجه به رعایت اصولی ایمنی مورد توجه قرار گیرد تا بر اثر بی احتیاطی و سهل انگاری برخی جان و سلامت هموطنان در معرض تهدید قرار نگیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار