مدیران خودروعصر اعتبار

پرداخت ۲۲ هزار و ۹۱۶ فقره وام به سیل‌زدگان

عصر ساختمان- سرپرست اداره کل تسهیلات تبصره‌ای بانک‌ مسکن از پرداخت ۲۲ هزار و ۹۱۶ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به سیل‌زدگان کشور تاکنون خبر داد.

پرداخت ۲۲ هزار و ۹۱۶ فقره وام به سیل‌زدگان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر ، رضا صالحی شهرابی سرپرست اداره کل تسهیلات تبصره‌ای بانک مسکن با بیان اینکه بیش از 80 درصد از پرونده‌های معرفی شده به شعب بانک، تسهیلات دریافت کرده‌اند، گفت: طی ماه‌های گذشته، از مجموع 28 هزار و 503 پرونده معرفی شده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وزارت جهاد کشاورزی به شعب بانک مسکن در سراسر کشور، تا 25 مهرماه امسال به 22 هزار و 916 پرونده تسهیلات پرداخت شده است.

    وی ادامه داد: ارزش ریالی تسهیلات پرداختی طی بازه زمانی مذکور معادل 505 میلیارد و 390 میلیون و 700 هزار تومان بوده است.

    وی به روند پرداخت تسهیلات به آسیب‌دیدگان ناشی از سیل فروردین‌ماه امسال اشاره کرد و افزود: تسهیلات پیش‌بینی شده از سوی بانک مسکن به هموطنان سیل‌زده در دو مرحله و در هر مرحله در سه قالب شامل تسهیلات بازسازی اماکن روستای و شهری، تسهیلات تعمیر اماکن مسکونی شهری و روستایی و تسهیلات مربوط به امور معیشتی و لوازم خانگی پرداخت شده است. به طوریکه در مرحله نخست شکل قراردادهای منعقده مشارکت، مرابحه و جعاله بود که با دستور بانک مرکزی و حمایت جدی بانک مسکن شکل قراردادها در مرحله دوم به قرض‌الحسنه تغییر پیدا کرد.

    صالحی با اشاره به حجم تسهیلات پرداختی در مرحله نخست گفت: در مرحله نخست، مجموعا 17 هزار و 846 پرونده به شعب بانک مسکن معرفی و از این تعداد به 17 هزار و 102 پرونده تسهیلات پرداخت شده است.

    وی حجم تسهیلات پرداختی برای بازسازی اماکن روستایی و شهری در مرحله نخست را معادل 4 هزار و 664 پرونده اعلام کرد و گفت: در مرحله نخست علاوه بر پرداخت تسهیلات برای بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی، معادل 8 هزار و 130 فقره تسهیلات برای تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی و همینطور، تعداد 4 هزار و 308 فقره تسهیلات برای امور معیشتی و خرید لوازم خانگی برای سیل زدگان اختصاص پیدا کرده است.

    سرپرست اداره کل تسهیلات تبصره‌ای بانک مسکن همچنین به حجم تسهیلات پرداختی در مرحله دوم نیز اشاره و تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وزارت جهاد کشاورزی در مرحله دوم پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به آسیب دیدگان ناشی از سیل امسال، مجموعا 10 هزار و 657 فقره پرونده برای اخذ تسهیلات بازسازی، تعمیر و امور معیشتی را به شعب بانک مسکن معرفی کردند. از این تعداد تاکنون 5 هزار و 814 فقره تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت شده است.

    وی با بیان اینکه بانک مسکن تلاش کرده تا از تمامی ظرفیت شعب در مراکز استان‌ها برای پرداخت تسهیلات سریع و آسان به آسیب دیدگان سیل کشور استفاده کند، عنوان کرد: در مرحله دوم، مجموعا یک هزار و 874 فقره تسهیلات برای بازسازی واحدهای مسکونی روستایی و شهرسازی، 3 هزار و 118 فقره تسهیلات برای تعمیر واحدهای مسکونی روستایی و شهری و همچنین 822 فقره تسهیلات قرض الحسنه برای کمک به امور معیشتی و خرید لوازم خانگی به متقاضیان اعطا شده است.

    صالحی، ارزش تسهیلات پرداختی در مرحله دوم را معادل 161 میلیارد و 797 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: سرعت تسهیلات دهی به آسیب دیدگان ناشی از سیل طی چندماه گذشته به عنوان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای بانک مسکن محسوب می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار