مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

باید به فکر ‌اجرای طرح‌های موثر برای مهاجرت معکوس باشیم

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: روند جابه جایی و رشد جمعیت کشور در برخی شهرها بیش از پنج برابر میانگین کشوری است و به مرز هشدار رسیده است.

باید به فکر ‌اجرای طرح‌های موثر برای مهاجرت معکوس باشیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، سید محمد پژمان ظهر امروز در نشست ستاد بازآفرینی بافت‌های فرسوده استان البرز با اشاره به برخی دلایل افزایش جمعیت شهری کشور گفت: کمبود برخی زیرساختها و نبود شرایط اشتغال مناسب در مناطق روستایی باعث شده جمعیت شهرهای ما به شدت افزایش یابد.

    وی با اشاره به اینکه برای توقف این جابه جایی به برنامه ریزی مدون نیاز است، ادامه داد: برای جلوگیری از آسیب بیشتر در این حوزه باید به فکر برنامه ریزی و اجرای طرح‌های موثر برای مهاجرت معکوس باشیم.

    پژمان ‌با بیان اینکه بدون شک مهاجرت بی رویه به شهرها تبعات زیادی دارد، گفت: ‌گسترش ساخت وسازهای غیرمجاز و ساخت بناهای ناایمن در حواشی شهرها بخشی از آثار مهاجرت است.

    وی با اشاره به اینکه برای ساماندهی وضعیت موجود نباید به منابع مالی دولت چشم دوخت، اضافه کرد: مدیران شهری و استانی باید از محل منابع محلی و مشارکت مردمی برای ساماندهی مهاجرت ها و مقابله با ساخت  وسازهای غیرمجاز اقدام کنند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: وجود اراضی ملی و دولتی در شهرها از منابعی است که در ساماندهی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده می تواند مورد استفاده قرار گیرد. 

    وی با اشاره به اینکه جلوگیری صدر درصدی از جابه جایی جمعیت امکان پذیر نیست، اظهار کرد:  بدون شک با به کارگیری مدیریت هوشمند و به روز می‌توان از مشکلات ناشی از مهاجرت کم کرد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت استفاده از توان مردمی در اجرای طرح‌های مختلف شهری ادامه داد: طرح های عمرانی و شهری باید با کمک مردم پیش برد و برای جذب مشارکت آنها باید اعتماد سازی لازم توسط مدیران انجام شود.

    این مسئول گفت: فروش اوراق مشارکت از مکانیزم‌های مناسب برای جذب مشارکت های مردمی و اجرای پروژه های شهری است که باید از ظرفیت آن به خوبی برای پیشبرد اهداف تعیین شده استفاده کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو