مدیران خودروعصر اعتبار

صادقی نیارکی مطرح کرد:

تولید ۷۰ درصد از اقلام و تجهیزات صنعت تاسیسات سرمایشی و گرمایشی در داخل کشور

عصر ساختمان- سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت خبر از تامین ۷۵ درصد نیاز داخلی در صنعت تاسیسات و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی داد و گفت: بیش از ۷۰ درصد از اقلام این بخش عمق ساخت داخل دارند.

تولید ۷۰ درصد از اقلام و تجهیزات صنعت تاسیسات سرمایشی و گرمایشی در داخل کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، مهدی صادقی نیارکی امروز در گشایش هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی تاسیسات و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: بیش از 70درصد از اقلام مورد استفاده در صنعت تاسیسات عمق ساخت داخل دارند و این نشان دهنده خود اتکایی این صنعت است. صنعت تاسیسات در سال 97 حدود 40 میلیون دلار صادرات داشته، همچنین بیش از 34 هزار نفر در این صنعت اشتغال مستقیم دارند.

    صادقی نیارکی با اشاره به برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین المللی تاسیسات و سیستم های سرمایشی و گرمایشی گفت: این دوره از نمایشگاه با کیفیت تر از دوره های گذشته است و می تواند با دیگر رویدادهایی که در منطقه برگزار می شود، رقابت کند که این خود نشان از عمق ساخت داخل این صنعت دارد.

    سرپرست معاونت امور صنایع توضیح داد : صنعت تاسیسات و سرمایشی و گرمایشی جز صنایعی است که 75 درصد نیاز داخل را از محل تولید داخل تامین می کند،این صنعت خود اتکاست و زنجیره ارزش در آن شکل گرفته است و قابلیت این را دارد که هم نیاز داخل را تامین کندو هم با توجه به بازارهای صادرات پایدار را تشکیل دهد.

    وی در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به رفع موانع و مشکلات این صنعت گفت: عمده ترین مباحثی که ما در این صنعت دنبال می کنیم در 2 بخش حمایت از تولید و صیانت از تولید است.

    نیارکی همچنین در باره پیگیری نقدینگی مورد نیاز بنگاه های تولیدی افزود: جلسات مختلفی با ارکان مختلف دولت و بانک مرکزی برگزار گردیده و نیازهایمان را در حوزه ارزی و ریالی اعلام کردیم که نیازمند حمایت همه جانبه همه دستگاه ها، سازمان ها و موسسات پولی و بانکی هستیم.

    وی با اشاره به تاخیر در پرداخت بعضی از منابع داخلی در تامین نقدینگی بیان کرد: به دلیل محدودیت هایی که کشور با آن روبرو است بعضی از تاخیر در پرداخت ها طبیعی است؛ اما بعضی از تاخیرها شاید به دلیل نا هماهنگی بخش های مختلف است ولی آنچه مهم است، این است که اراده کشور این است که فائق شود براین مشکلات و تهدیدی که در سال 97 شاهد بودیم با افزایش عمق ساخت داخل وتوسعه صادرات تبدیل به مشوق شود.

    عبدالکریم جلالی، رییس ستاد برگزاری هجدهمین نمایشگاه صنعت تاسیسات گرمایشی و سرمایشی نیز اظهار داشت: در برگزاری این نمایشگاه ایجاد فرصت های جدید تجاری برای فعالان صنعتی و تولیدکنندگان مدنظر بوده است و برای نخستین بار همایش سراسری مهندسین تأسیسات در ایران برگزار می‌شود و ایجاد پاویون اختصاصی مهندسین نیز پیش بینی شده است.

    وی با اشاره به سهم 4 درصدی صنعت ساختمان در تولید ناخالص داخلی کشور، افزود: تولید محصولات سرمایشی و گرمایشی سهم عمده ای در گردش مالی 15 هزار میلیارد تومانی صنعت ساختمان دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو