مدیران خودروعصر اعتبار

معاون استاندار قزوین:

کاهش ۵۰ درصدی صدور پروانه ساخت و ساز نشان از بی‌رغبتی مردم قزوین است

عصر ساختمان:معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: کاهش ۵۰ درصدی صدور پروانه ساخت و ساز در استان قزوین نشان می‌دهد که بی‌رغبتی و عدم تقاضای مردم برای ساخت و ساز افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

کاهش ۵۰ درصدی صدور پروانه ساخت و ساز نشان از بی‌رغبتی مردم قزوین است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری فارس، منوچهر حبیبی در جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی که امشب در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بیشترین هزینه سبد یک خانوار ایرانی مربوط به هزینه‌های مسکن است.

    وی افزود: با توجه به هزینه‌بر بودن مسکن برای ایرانیان نخستین تصمیمی که می‌گیریم در حوزه مسکن است و بیشترین هزینه را نیز این حوزه برای مردم دارد بنابراین نیاز است که برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی برای این حوزه داشته باشیم.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: سهم مسکن در اقتصاد کلان کشور 30 درصد پیش‌بینی می‌شود که قطع‌ به یقین این امر در اقتصاد کلان کشور تأثیر زیادی دارد.

    حبیبی ادامه داد: در 10 سال اخیر حوزه مسکن در کشور تلاطم زیادی داشته که سبب ایجاد بی‌اعتمادی در بین مردم نیز شده است.

    این مسؤول با اشاره به عوامل مؤثر در حوزه مسکن عنوان کرد: مهمترین عامل در رکود بازار مسکن کشور مربوط به تسهیلات بانکی است زیرا در سال‌های اخیر تسهیلات بانکی مربوط به حوزه مسکن به خوبی حمایت نشده است.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: دومین عامل مهم و اثرگذار در رکود بازار مسکن نیز مربوط به عدم تقاضای مردم و فقدان رغبت آنان برای خرید مسکن است بنابراین باید روی این موضوعات کار شود.

    حبیبی گفت: در شرایط عادی در استان قزوین باید حداقل 3 میلیون مترمربع پروانه ساخت و ساز در سال صادر شود در حالی که سال گذشته فقط یک میلیون و 400 هزار مترمربع پروانه ساخت و ساز در این استان صادر شد.

    وی بیان کرد: کاهش 50 درصدی صدور پروانه ساخت و ساز در استان قزوین نشان می‌دهد که بی‌رغبتی و عدم تقاضای مردم برای ساخت و ساز افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین افزود: قانون پیش‌فروش مسکن می‌تواند یک اعتماد کامل برای انبوه‌سازان واقعی و خریداران باشد و از آنان حمایت کند.

    حبیبی اضافه کرد: برای رفع مشکلاتی که در حوزه مسکن استان قزوین به ویژه انبوه‌سازی وجود دارد باید نشستی با حضور مسئولان امر برگزار شده و بهترین راهکارها برای این حوزه اتخاذ و اجرایی شود.

    این مسؤول با بیان اینکه تقاضای مردم به سمت خرید خانه‌های با متراژ پایین کاهش یافته است، ادامه داد: امیدواریم با بسته‌های حمایتی که دولت تدبیر و امید تهیه کرده است، شاهد تحرک در حوزه صنعت ساختمان باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو