مدیران خودروعصر اعتبار

عضو هیئت‌مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم:

وقتی بازار مسکن راکد می شود، صنعت آلومینیوم را هم با خود به پایین می کشد

عصر ساختمان- عضو هیئت‌مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم گفت:صنعت پروفیل که وابستگی زیادی به ساختمان دارد تا حدود زیادی دچار رکود شده است.

وقتی بازار مسکن راکد می شود، صنعت آلومینیوم را هم با خود به پایین می کشد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از شمانیوز، آریا صادق نیت حقیقی در ارتباط با وضعیت بازار آلومینیوم در سال جاری اظهار داشت: وضعیت کنونی  موجب رکود در صنعت آلومینیوم شده و رکود در صنعت ساختمان و سایر صنایع هم، بر رکود در این حوزه افزوده است. یکی از موادی که در ساختمان به کار می رود پروفیل های آلومینیومی هستند که در نمای ساختمان و در و پنجره ها به کار می رود.

    صادق نیت حقیقی درباره تاثیرات بازار مسکن بر آلومینیوم افزود: وقتی بازار مسکن راکد می شود، صنعت آلومینیوم را هم با خود به پایین می کشد. این اتفاق افتاده است اما ما سعی می کنیم با جلوگیری از واردات پروفیل های خارجی یک مقدار از آن فشاری که قبلا به دلیل واردات روی صنعت آلومینیوم بود را بگیریم.

    عضو هیئت‌مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم در ارتباط با اقدامات برای مقابله با رکود عنوان کرد: سعی می کنیم این اندک بازار داخلی، سهم تولید کننده های داخلی شود. در حوزه صنعت، بازار آلومینیوم بهتر بوده اما در حوزه ساختمان نه. صنعت پروفیل که وابستگی زیادی به ساختمان دارد تا حدود زیادی دچار رکود شده است.

     

    وی در خصوص پیش بینی خود از آینده بازار بیان کرد: موضوع این است که ساختمان با تثبیت قیمت ها و تعیین تکلیف سرمایه گذاری، سرمایه ها را به سمت خود جذب می کند به همین دلیل صنعت ساختمان خیلی در رکود نمی ماند. بازار مسکن حالت سینوسی دارد یعنی یک مدت به رکود می رود اما مدتی بعد از رکود خارج می شود.

    صادق نیت حقیقی پیرامون دلایل خروج مسکن از رکود تاکید کرد: دلیل این امر این است که بازار به صنعت ساختمان نیاز دارد. همین الان هم به آرامی ساختمان در حال خروج از حالت بی رونقی است و کمی ساخت و ساز دوباره شروع شده است. امیدواریم در سال های آینده رونق به صنعت ساختمان بازگردد تا پروفیل کارهای ما روزهای بهتری را داشته باشند.

    سال نود و هشت از نظر تلاطم و نوسان قیمت و تامین مواد اولیه سال خوبی بود. به این دلیل که قیمت گذاری ها در عرضه و تقاضا تغییری نداشت و عرضه هم به صورت مستمر ادامه داشت بنابراین تامین مواد اولیه برای واحدهای پایین دستی هم شرایط خوبی داشت.

    صادق نیت حقیقی در ادامه در خصوص معضلات صادر کنندگان محصولات آلومینیومی خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات این است که قیمت مواد اولیه در ایران از متوسط جهانی بالاتر است و بنابراین صادرات این محصولات را با مشکل مواجه می سازد. مشکل دیگر پیمان سپاری ارزی است زیرا صنعتگران حوزه آلومینیوم باید مواد وارداتی مورد نیاز خود را با نرخ ارز آزاد تهیه کنند و در سوی دیگر در سامانه نیما، ارز حاصل از صادراتشان را با قیمت پایین تری به دولت بفروشند.

    عضو هیئت‌مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم پیرامون شرایط فعلی تولید کنندگان تصریح کرد: شرایط فعلی موجب می شود محصولات ما رقابت پذیر نباشند و دولت به جای حمایت از صادر کننده، او را جریمه می کند. به همین دلیل صادرات محصولات آلومینیومی به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار