مدیران خودروعصر اعتبار

ملکشاهی‌راد عنوان کرد:

انتقاد از عدم لایروبی رودخانه‌ها و سدها

عصر ساختمان- نماینده مردم خرم آباد در مجلس گفت: لایروبی رودخانه‌ها و سدها در حوزه وظایف وزارت نیرو است اما عملا اقدام موثری در جهت مقابله با سیل‌های احتمالی آینده ازسوی این وزارتخانه انجام نشده است

انتقاد از عدم لایروبی رودخانه‌ها و سدها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت، کارشناسان معتقدند به دلیل بالا بودن خسارت حاصل از سیلِ ابتدای سال، دولت می‌بایست برای جبران خسارات، اعتبارات بالایی را در نظر می‌گرفت البته ممکن است این اعتبار در بخش بازسازی مساکن، راه‌ها، زمین‌های کشاورزی و... صرف شده باشد اما دلیل اصلی سیل طغیان رودخانه‌ها است به همین دلیل ضرورت داشت لایروبی در اولویت کاری مسئولان قرار می‌گرفت اما اینگونه نشد... به‌همین دلیل ملکشاهی‌راد  یکی از نمایندگان استان های سیل زده، انتقادهای خود را از وزارت نیرو در گفت‌وگو با خانه ملت این‌گونه بیان کرد؛

    اقدام موثری در جهت مقابله با سیل‌های احتمالی انجام نشده

    محمدرضا ملکشاهی‌راد  با انتقاد از عدم لایروبی رودخانه‌ها و سدها با وجود آغاز فصل بارندگی، گفت: لایروبی رودخانه‌ها و سدها در حوزه وظایف وزارت نیرو است اما عملا اقدام موثری در جهت مقابله با سیل‌های احتمالی آینده ازسوی این وزارتخانه انجام نشده است و حتی خسارت‌های وارده در پی سیل ابتدای سال همچون تخریب دیواره روخانه‌ها بازسازی نشده‌اند.

    ساخت هیچ سدی در دستور کار وزارت نیرو نیست

    نماینده مردم خرم‌آباد و دورد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ساخت هیچ سدی نیز با هدف جلوگیری از خطرات سیل در دستور کار وزارت نیرو نیست، در حالی که باید با جمع کردن آب در پشت سدها آینده‌نگری می‌شد تا دیگر شاهد وقوع سیلی تخریب‌گر و خانه‌مان‌سوز نباشیم.

    سیل استان خوزستان را به شدت تهدید می‌کند

    وی با بیان اینکه سیل استان خوزستان را به شدت تهدید می‌کند، افزود: تغییری در عملکرد وزارت نیرو پس از وقوع سیل در ابتدای سال صورت نگرفت و آن‌ها همچون گذشته برنامه و اراده‌ای برای لایروبی سدها و رودخانه‌ها ندارند و سدی نیز کلنگ نخورده است. 

    تغییری در عملکرد وزارت نیرو پس از وقوع سیل در ابتدای سال صورت نگرفت و آن‌ها همچون گذشته برنامه و اراده‌ای برای لایروبی سدها و رودخانه‌ها ندارند و سدی نیز کلنگ نخورده است
    ملکشاهی‌راد با بیان اینکه مجلس اصرار بر ایمن‌سازی سدها، رودخانه و تعهد وزارتخانه نیرو به وظایفش دارد، تصریح کرد: بارها گفته‌ام که احتمالا تعمدی در کار است که وزارتخانه نیرو به وظایف خود در رابطه با جلوگیری از وقوع سیل عمل نمی‌کند و شاید برخی به‌دنبال وارد کردن خسارت به کشور هستند، درواقع روحیه جهادی در وزارت نیرو مشاهده نمی‌شود.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خدماتی -که بتواند در راستای ایجاد موانع برای جلوگیری از وقوع سیل مفید واقع شوند- صورت نگرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار