مدیران خودروعصر اعتبار

سخنگوی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور:

جلوگیری از فعالیت دفاتر مهندسی در ساختمان‌های مسکونی غیرقانونی است

عصر ساختمان-اعطا گفت: طبق قوانین موجود فعالیت دفاتر مهندسی در ساختمان‌های مسکونی بلامانع است.

جلوگیری از فعالیت دفاتر مهندسی در ساختمان‌های مسکونی غیرقانونی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود که در جلسه علنی شورای شهر ایراد کرد نسبت به منع فعالیت دفاتر مهندسی در ساختمان‌های مسکونی اعتراض کرد و خواستار ایجاد وحدت رویه برای نحوه فعالیت این دفاتر در ساختمان‌های مسکونی شد.

    سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: ایجاد مانع برای فعالیت دفاتر مهندسی در ساختمان‌های مسکونی غیرقانونی است.

    او با اشاره به تبصره ذیل بند 25 ماده 55 قانون شهرداری‌ها گفت: بر این اساس دایر کردن دفاتر مهندسی به وسیله مالک استفاده تجاری محسوب نمی‌شود و در مقررات طرح تفضیلی یکپارچه تهران که در شورای عالی شهرسازی به تصویب رسیده از دفاتر مهندسی و مهندسین مشاور به عنوان فعالیت‌های مجاز به استقرار در مرکز محله به عنوان خدمات پشتیبان سکونت نام برده شده است.

    اعطا خاطرنشان کرد: به دلیل موانعی که مناطق برای ادامه فعالیت دفاتر مهندسی به وجود آورده بودند از آذر ماه سال گذشته جلسه‌ای را با حضور نمایندگان معاونت شهرسازی برگزار کردیم که در این جلسه نمایندگان شهرداری به صراحت بر مجاز بودن فعالیت این دفاتر اذعان کردند.

    سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه در حوزه شهرسازی و معماری مناطق همچنان از ادامه فعالیت مهندسین مشاور در ساختمان‌های مسکونی جلوگیری و مانع تراشی می‌شود گفت: در برخی از کمیسیون‌ها علی رغم نص صریح قانون و مصوبات شورای عالی شهرسازی رأی به تعطیلی این دفاتر داده شده و وقتی با اعتراض مهندسین مشاور پرونده‌ها به دیوان عدالت اداری ارجاع می‌شود نمایندگان حقوقی شهرداری بدون توجه به ضوابط طرح تفضیلی از رأی کمیسیون ماده 100 مبنی بر تعطیلی دفاتر دفاع می‌کنند.

    او در پایان با تذکر به معاون شهرسازی شهردار تهران برای اجرای قانون گفت: انتظار داریم در فعالیت معاونان شهرسازی مناطق نظارت جدی صورت گیرد و این موضوع در دستور کار اداره کل حقوقی شهرداری قرار گیرد تا این رویه غیرقانونی ادامه پیدا نکند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو