مدیران خودروعصر اعتبار

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری:

قبل از ساخت و ساز غیرمجاز، جلوی این کار گرفته شود

عصر ساختمان-فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: متاسفانه حفاظت از انفال جزو اولویت‌ها نیست، در حالی‌که این دیدگاه باید تغییر کرده و به عنوان اولویت مطرح شود.

قبل از ساخت و ساز غیرمجاز، جلوی این کار گرفته شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، سرهنگ علی عباس‌نژاد پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان یگان حفاظت اداره‌کل منابع‌طبیعی استان زنجان، با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که نخواهیم توانست در قبال آن جوابگو باشیم، موضوع حفاظت مناسب از انفال است که متاسفانه اولویت کار ما نیست، افزود: باید این مهم در اولویت همه دستگاه‌ها باشد تا از انفال استفاده درست کنیم.

    وی تصریح ‌کرد: باید در حفاظت از انفال نه وقت بشناسیم نه ساعت و نه طرف حساب برای ما مهم باشد که چه شخصی است‌. باید در یگان حفاظت منابع‌طبیعی به این موضوع توجه شود که اجازه تعدی به اراضی داده نشود و قبل از ساخت و ساز غیرمجاز جلوی این کار گرفته شود. نباید اجازه دهیم از اول ساخت و سازی صورت گیرد و لازمه آن، این است که احساس مسئولیت بیشتری داشته باشیم. باید به نیروهای حفاظت موقعیت دهیم و بلوکات را مشخص کنیم و از آن‌ها مسئولیت بخواهیم تا در حفاظت از انفال موفق عمل کنیم.

    عباس‌نژاد ادامه داد: هنر ما نباید این باشد که ساخت و سازی انجام شود که سیستم را به زحمت انداخته و سرمایه را از بین برده و در نهایت واحد غیرمجاز ساخته شده را تخریب کنیم. باید بپذیریم مصالح استفاده شده سرمایه‌های مملکت ما است و باید از ابتدا مانع ساخت و ساز غیرمجاز باشیم و این موضوع باید در سرلوحه امور قرار گیرد.

    این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه ضوابط قضایی خوبی برای پیشگیری از تشکیل پرونده در حوزه منابع‌طبیعی وجود دارد، افزود: متاسفانه از اختیارات استفاده نمی‌شود. سال گذشته 30 هزار پرونده در این حوزه تشکیل شد که اکثرا ضابط به‌عنوان نماینده می‌تواند با استفاده از ضوابط قانونی به فرد متخلف تذکر داده و در مرحله بعد اقدام به تشکیل پرونده کند که قطعا این امر در کاهش ورودی پرونده از این حوزه تاثیرگذار است.

    وی با تاکید بر حفاظت از جنگل‌ها، گفت: بحث حفاظت از انفال در سازمان جنگل‌ها وظیفه قانونی نیست، بلکه تکلیف شرعی و قانونی است و باید به این موضوع توجه شود.

    عباس‌نژاد همچنین به برنامه‌های سازمان در حوزه حفاظت اشاره کرد و افزود: سیستم بی‌سیم دیجیتال در آینده راه‌اندازی خواهد شد. سامانه 1504 در کشور فعال است و به‌صورت استانی فعال خواهد شد. سامانه 139 به‌صورت کشوری فعال است و می‌توانیم ماموران را رصد کنیم. همچنین مانیتورینگ کردن گشت‌ها جزو برنامه‌ها است، چون خیلی از گشت‌ها اسم‌شان گشت است و در چارچوب وظیفه عمل نمی‌کنند، البته در استان زنجان کم است ولی این اتفاق رخ می‌دهد و با مانیتوریگ می‌توان شرایط را مدیریت کرد.

    مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان نیز در ادامه این جلسه، گفت: حفاظت از عرصه‌های طبیعی حائز اهمیت است و حساسیت ویژه‌ای بر روی این موضوع وجود دارد.

    خلیل آقاجانلو با بیان اینکه منابع‌طبیعی در زندگی آینده ما نیز تاثیرگذار است، اظهار کرد: در سال‌های گذشته اقدامات خوبی رخ داده و شاهد توسعه این بخش هستیم، هرچند باید از داشته‌های‌مان و انفال حفاظت شود و در این چارچوب یگان حفاظت وارد عمل شده و نقش بسیار مهمی را بر عهده دارد.

    وی با بیان اینکه به دنبال تثبیت مالکیت دولت هستیم و 98 درصد اراضی ملی استان سند مالکیت دولت صادر شده و مقدار باقی‌مانده مربوط به زمین‌هایی است که با اوقاف دچار تعارض هستیم، گفت: بحث تخریب و تصرف اراضی ملی بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه کشت دیم در استان بالا است و به همین خاطر شاهد تصرف اراضی هستیم.

    این مسئول خاطرنشان کرد: استان زنجان ظرفیت خوبی در حوزه خیرین داشته و قطعا در انجام اقدامات حفاظتی باید این موضوع مدنظر قرار گیرد. عوامل تخریب در استان شناسایی شده و لازم است که برنامه چندبعدی را برای پیشگیری و حفاظت داشته باشیم.

     در این مراسم از تلاش‌های سرهنگ خسروی قدردانی و سرگرد رضا مهدیون به عنوان فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان معرفی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو