مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

رشد جمعیت شهرهای جدید ۲برابر متوسط رشد جمعیت شهری

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه روند و سرعت جذب جمعیت در شهرهای جدید بالا رفته است، گفت: رشد جمعیت در شهرهای جدید نسبت به رشد جمعیت شهری کشور دو برابر است.

رشد جمعیت شهرهای جدید ۲برابر متوسط رشد جمعیت شهری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، حبیب‌الله طاهرخانی، در پاسخ به این سؤال که آمارها نشان می‌دهد شهرهای جدید در جذب جمعیت موفق عمل نکرده‌اند، گفت: شهرهای جمعیت به جمعیت‌پذیری رسیده‌اند و روند و سرعت جذب جمعیت بالا رفته است به طوری که رشد جمعیت در شهرهای جدید نسبت به رشد جمعیت شهری کشور دو برابر است.

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اینکه رشد جمعیت در برخی از شهرهای جدید کشور سالانه 10 درصد است اظهار داشت: در حال حاضر 7 شهر جدید به حدود جمعیتی 100 هزار نفر رسیده‌اند و این تمرکز جمعیتی و ساکن شدن باعث می‌شود که خدمات و اقدامات در این شهرها صرفه پیدا کند.

    طاهرخانی با تأکید بر اینکه رشد جمعیت در شهرهای جدید مسؤولیت شرکت عمران را بالا می‌برد و نیاز به سرانه خدماتی بیش از پیش ضرورت پیدا می‌کند، گفت: جذب جمعیت در شهرهای جدید به هر حال با تأخیر بوده است چرا که به هر حال در روند شکل‌گیری اولیه شهرهای جدید تلاطماتی وجود داشت و آوردن و جذب جمعیت در این شهرها سخت و مشکل بود.

    وی افزود: اما در حال حاضر شهرهای جدید وارد فرایند بلوغ شده‌اند بنابراین باید با تلاش و برنامه‌ریزی و اختصاص اعتبارات لازم محیط شهرهای جدید را برای جذب جمعیت بیش از پیش فراهم کنیم.

    * ماجرای رشد 2 نفری جمعیت شهر تیس

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر در برخی شهرها مثل شهر تیس در سال گذشته تنها 2 نفر جذب و ساکن شده‌اند، اظهار داشت: شهر تیس هنوز به مرحله نهایی احداث نرسیده است و در حال تأمین زیرساخت‌ها هستیم و احتمالاً جذب جمعیت از دو سال آینده سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت.

    گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد که در سال گذشته 80084 نفر به جمعیت شهرهای جدید اضافه شده اما از میان 21 شهر جدید، شهرهایی هستند که در سال 97 جذب جمعیت در آنها بسیار ناچیز بوده است و در شهر تیس تنها دو نفر جذب شده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو