مدیران خودروعصر اعتبار

نژاد بهرام:

سکونت در محله‌های جدید مانع ایجاد رابطه همسایگی است

عصر ساختمان-عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران درباره شکل گیری مناطق، محله‌های جدید شهر تهران و روابط همسایگی توضیحاتی داد.

سکونت در محله‌های جدید مانع ایجاد رابطه همسایگی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران،  زهرا نژاد بهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران درباره آمار منتشر شده مبنی بر میزان رضایت‌مندی ساکنان مناطق 22 گانه پایتخت از همسایگی با یکدیگر گفت: اگر امروز مشاهده می‌کنیم میزان رضایت‌مندی شهروندان از رابطه همسایگی در مناطق 19، 20 و 21 بیشتر است به دلیل پیوند‌های عاطفی و منافع مشترک زیادی است که بین ساکنان این مناطق وجود دارد و روز به روز نیز افزایش پیدا کرده است.

    عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به این نکته که ساکنان مناطق 19، 20 و 21 پایتخت به توسعه روابط با یکدیگر تمایل بیشتری دارند، افزود: هرچه میزان بافت یک محله یا منطقه قدیمی‌تر باشد میزان رابطه همسایگان آن منطقه یا محله با یکدیگر نیز بیشتر است، زیرا به طور حتم در آن محله ها خانواده‌هایی پیدا می‌شوند که با یکدیگر وصلت کردند و یا همبازی از قدیم در محله دارند.

    او با تاکید بر این نکته که اگر بافت مناطق حفظ شود به‌طور حتم رابطه‌ها (همسایگی) نزدیک‌تر می‌شود، تصریح کرد: در مناطق دارای هویت پایتخت شاهدیم که خانواده‌ها از ایجاد رابطه با یکدیگر لذت می‌برند که متاسفانه با توسعه پایتخت، محله‌های جدیدی به ایجاد شد که در نهایت همین امر  به مهاجرت ساکنان در مناطق مختلف پایتخت منجر شد.

    نژاد بهرام تصریح کرد: با توسعه پایتخت و ایجاد محله‌های جدید شاهدیم که یک خانواده در طول تنها چند سال در 4 نقطه پایتخت سکونت کرده و این دلیلی است بر این نکته که هیچ‌گونه وابستگی بین ساکنان محله ها ایجاد نشود.

    عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به این نکته که عمر همسایگی ساکنان در پایتخت بین 5 تا 7 سال است، تصریح کرد: از مهم‌ترین علت‌های کاهش زمان سکونت در محله‌ها توسعه شهری و ایجاد محله جدید است.

    او با اشاره به منطقه 22 گفت: منطقه 22 مصداق بارز پیدایش محله‌های جدید است که تا دهه گذشته این منطقه وجود نداشت، ولی امروز چند ده محله جدید در همان منطقه شکل گرفته و ایجاد محله جدید منجر به ایجاد فاصله بین ساکنان شده است.

    نژاد بهرام با تاکید بر این نکته که مهاجرت در مناطق 1، 2 و 3 پایتخت بیشتر بوده است، گفت: ما در این مناطق بیشتر شاهد سکونت افراد و خانواده‌هایی هستیم که از سطح رفاه متوسط رو به بالا برخوردار هستند و از این رو سبک زندگی آن‌ها بیشتر به سمت بلند مرتبه نشینی است و هرگونه مشکلی نیز وجود داشته باشد از طریق مدیر ساختمان آن را حل و فصل می‌کنند.

    عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران تصریح کرد: بر خلاف مناطق مذکور ساکنان مناطق 19، 20 و 21 ارتباط همسایگی خود را با یکدیگر حفظ کرده و همچنان تمایل به گسترش آن دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار