مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر کارگروه ساماندهی پهپادهای غیرنظامی اتحادیه صنایع هوایی و فضایی اعلام کرد:

ایران جزو ۱۰ کشور برتر مدیریت راه‌ها با استفاده از پهپاد

عصر ساختمان- دبیر کارگروه ساماندهی پهپادهای غیرنظامی اتحادیه صنایع هوایی و فضایی، گفت: در حال حاضر و بر اساس آمارهای جهانی، ایران در زمینه توسعه فناوری‌های پهپاد جزو ۱۰ کشور برتر مدیریت راه‌ها با استفاده از پهپادها قرار دارد.

ایران جزو ۱۰ کشور برتر مدیریت راه‌ها با استفاده از پهپاد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، حامد سعیدی روز سه شنبه در گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌های حوزه محصولات و خدمات پهپادی که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی در حال برگزاری است، بیان کرد: از سال 1374 تا 1384 پهپادها برای صنایع نظامی توسعه یافتند.

    وی با بیان اینکه، کشورمان از سال 1385 تا 1395 وارد فناوری پهپادهای غیرنظامی شد و بیش از 20 هزار کاربر فعال در حوزه پهپادها مشغول به فعالیت شده‌ است، افزود: این امر سبب شد تا 15 هزار شغل پایدار در کشور ایجاد شود.

    سعیدی تصریح کرد: پهپادها بازار 127 میلیارد دلاری دارند که بیشترین درآمد این حوزه مربوط به حوزه‌های بازرسی و زیرساختی و رسانه و سرگرمی است.

    وی اظهارکرد: خوشبختانه ایران در این زمینه پیشرفته داشته و در حال حاضر کشورمان در زمینه توسعه فناوری‌های پهپاد، براساس آمارهای جهانی جزو 10 کشور برتر مدیریت راه‌ها با استفاده از پهپادها است.

    سعیدی در ادامه، توسعه کاربردهای پهپادها در حوزه مدیریت بحران را امری بسیار ضروری دانست و افزود: به عنوان نمونه در سیلی که امسال در استان‌های لرستان و گلستان به وقوع پیوست، پهپادها توانستند کابل برق، طناب و غذا را به سیل‌زدگان برسانند.

    وی افزود: علاوه بر این در سانحه سقوط هواپیمای تهران – یاسوج، پهپادها توانستند بعد از 10 ساعت مکان دقیق سقوط این هواپیما در ارتفاعات دنا را اعلام کنند.

    دبیر کارگروه ساماندهی پهپادهای غیرنظامی اتحادیه صنایع هوایی و فضایی گفت: از کاربردهای دیگر این فناوری می‌توان بحث اطفای حریق را مطرح کرد. علاوه بر این با استفاده از این فناوری توانسته‌ایم از شکار غیرقانونی در جنگل‌های استان گلستان جلوگیری کنیم.

    سعیدی در ادامه برگزاری چنین گردهمایی و رویدادهایی را برای توسعه بازار پهپادها موثر خواند و خاطرنشان کرد: تلاش کرده‌ایم برای حفظ امنیت برخی موارد از جمله گواهینامه‌ها برای کنترل پهپادها و بیمه آنها را مورد توجه قرار دهیم به طوریکه  در بحث بیمه، پهپادهای ساخته شده با حق بیمه 700 تا 800 هزار تومانی، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار