مدیران خودروعصر اعتبار

فرمانده سپاه رو‌ح‌الله استان مرکزی:

ساخت مسکن برای خانواده‌های دو معلول به بالا

عصر ساختمان- فرمانده سپاه رو‌ح‌الله استان مرکزی از ساخت مسکن برای خانواده‌های دو معلول به بالا در راستای کنگره ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی خبر داد.

ساخت مسکن برای خانواده‌های دو معلول به بالا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، سردار محسن کریمی عصر امروز در جلسه ستاد کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی اظهار کرد: به دلیل گستردگی کار همه دوایر دولتی در مسیر برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) قرار گرفتند و طبیعی است نقش نظارت و بازرسی در اینجا اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

    وی تصریح کرد: در برگزاری کنگره ملی استان کمتر اداره‌ای درگیر نیست و نقش بازرسی در اینجا از دو جهت حائز اهمیت است و جهت اول آن جایگاه‌های حقوقی افراد و جهت دوم آن کیفیت کار است.

    فرمانده سپاه رو‌ح‌الله استان مرکزی بیان داشت: جنبه حقوقی افراد بدین جهت مهم است که هزینه‌های کنگره از بیت المال انجام می‌شود و لذا همه باید در این جهت پاسخگو باشند.

    کریمی گفت: کنگره ملی استان مرکزی یک اقدام فرهنگی ملی است و اگر خدای ناکرده کم کاستی به وجود بیاید همه باید پاسخگو باشند و بدین جهت از ابتدای کار روند کارها را با مجموعه بازرسی هماهنگ کردیم.

    وی با بیان اینکه کنگره ملی استان مرکزی یک افتخار بزرگ برای استان مرکزی است، ادامه داد: کیفیت کارها و اقدامات ذیل کنگره بسیار مهم است و کمیته بازرسی در تشخیص کیفیت نقش مهمی را ایفا می‌کند.

    فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار کرد: در بین 24 استانی که کنگره برگزار کرده‌اند هیچ استانی به شکل استان مرکزی به این گستردگی ورود پیدا نکرده است و توقع داریم مجموعه بازرسی در کارها ستاد کنگره را یاری کند تا شاهد کیفیت بیشتر کار باشیم.

    کریمی با اشاره به چاپ 6200 تابلو فرش شهدای استان و هدیه آن به خانواده‌های شهدا افزود: این اقدام از دو جهت پیش بینی شده و جهت اول آن صرفه جویی در هزینه‌ها و جهت دوم آن ماندگاری آن است،
    به جهت صرفه جویی در کارها ستاد کنگره اولویت خود را بیشتر در راستای محرومیت زدایی گذاشته که در این راستا سخت مسکن برای خانواده‌های دو معلول به بالا، تهیه 620 جهیزیه، انجام بیش از 620 پروژه محرومیت زدایی نیز در حال انجام است.

    وی تصریح کرد: همچنین به جهت صرفه جویی بیشتر در خصوص فضا سازی تاکنون بیش از 80 رسانه متشکل از خبرگزاری‌ها، مطبوعات، سایت‌های خبری موضوع رسانه‌ای کنگره را کمک می‌دهند.

    فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اداه داد: در استان مرکزی ارتباط سپاه با سایر دستگاه‌های استان ارتباطی خوب و فراگیر است و تاکنون دستگاه‌ها هماهنگی خوبی با مجموعه ستاد کنگره داشته‌اند که امیدواریم این ارتباط حفظ شود.

    کریمی افزود: به جهت تاثیرگذاری‌های بیشتر اقدامات ذیل کنگره کارهایی همچون جشنواره سرود دانش آموزی،تهیه مقالات دانش آموزی، اجرای تئاترهای خیابانی، تهیه روزنامه‌های دیواری در نظر گرفتیم که خود به خود نسل جدید را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا می‌کند، اگر فرزندان و نسل جدید جامعه در مسیر وزیدن عطر شهدا قرار بگیرند قطعا تاثیرات معجزه‌ای شهدا همراه خواهد بود و کنگره ملی استان مرکزی این وظیفه مهم را انجام می‌دهد.

    وی گفت: اردوهای هفت اقلیم که یکی از برنامه‌های ذیل کنگره است ظرفیت‌های مناسبی برای تاثیرگذاری بر روی نسل جدید ایجاد می‌کند که تاکنون بیش از هزار و دویست نفر از این اردوها استفاده کرده‌اند و تاثیرات خوبی گرفته شده است.

    به گفته وی تهیه بیش از 130 عنوان کتاب، تهیه 20 موشن گرافی، 37 المان شهدا و برگزاری اردوهای دانش آموزی در مکان‌های المان‌ها،تهیه بیش از 144 اثر هنری، 482 نشریه دیواری، 600 نقاشی از جمله کارهای در جهت تاثیرگذاری بر روی نسل جوان است.

    میرزایی جانشین بازرسی استان مرکزی نیز گفت: خدمتگذاری به شهدا توفیقی است که امسال نصیب استان مرکزی شده و همه باید قدر بدانیم و از این فضا استفاده کنیم.

    وی افزود: استان مرکزی در بسیاری از کارها همیشه شاخص بوده و در بسیاری از امور به استان‌های دیگر الگوی مناسب ارائه کرده و نیاز است برای ارائه بهتر کنگره شهدا همه دستگاه ها به میدان بیایند.

    وی بیان داشت: با توجه به تجربه‌هایی که از سایر استان‌ها وجود دارد نیاز است سایر نقاط ضعف احتمالی شناسایی شوند تا بتوانیم کار ماندگارترین ارائه دهیم.

    میرزایی تصریح کرد: امروز با توجه به شرایط کشور و توطئه های دشمنان به خصوص بر روی نسل جدید انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نوجوان ها و جوانان یک ضرورت است، برای اینکار نیاز است یک سازماندهی و یک سازوکار مشخص توسط آموزش و پرورش انجام شود چراکه اصل برگزاری کنگره برای تاثیرگذاری بر روی نسل جدید است و باید این موضوع مورد توجه آموزش و پروش باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی