مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران مطرح کرد؛

بساز بفروش‌ها چگونه باید تاییدیه ایمنی ساختمان اخذ کنند؟

عصر ساختمان- نژادبهرام گفت: ساختمان‌های مسکونی ۵ طبقه به بالا موظف به دریافت تاییدیه ایمنی ساختمان هستند.

بساز بفروش‌ها چگونه باید تاییدیه ایمنی ساختمان اخذ کنند؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، زهرا نژادبهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران  درباره الزام ساختمان‌های مسکونی 6 طبقه به بالا به دریافت مجوز ایمنی از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: ساختمان‌های مسکونی تا 5 طبقه تأییدیه ایمنی خود را از دفاتر خدمات الکترونیکی اخذ می‌کنند، اما ساختمان‌های 6 طبقه به بالا باید این تأییدیه را از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی دریافت کنند.
    عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران تأکید کرد: قوانینی که در پیوست 3 مقررات ملی ساختمان آمده جزء همین دسته است و طبق این پیوست ساختمان‌های تجاری یک طبقه به طور حتم باید مجوز ایمنی خود را از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اخذ کنند، اما ساختمان‌های مسکونی تا 5 طبقه این مجوز را از دفاتر الکترونیکی دریافت می‌کنند.

    جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: پرونده ساختمان بیش از 6 طبقه با کاربری مسکونی و ساختمان‌های کمتر از 6 طبقه که بیشتر از 20 واحد را داشته باشند و ساختمان‌های غیرمسکونی با کاربری تجاری از یک طبقه به بالا باید از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تأیید ایمنی خود را دریافت کنند.

    سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در توضیح مراحل دریافت تأییدیه ایمنی، افزود: در مرحله اول برای دریافت الزامات ایمنی پرونده ساختمان‌ها و دستور نقشه ساخت از سوی شهرداری تهران به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ارجاع داده می‌شود و این سازمان دستورالعمل‌های لازم از جمله نصب سیستم اطفاء‌حریق و منبع آب، احداث خروج اضطراری و... را به سازندگان اعلام می‌کند.

    او تصریح کرد: زمان احداث ساختمان سازمان آتش نشانی در چند نوبت از مراحل احداث ساختمان بازدید می‌کند و تذکرات لازم را به سازنده بنا می‌دهد و در کنار آن نیز پس از اتمام کار ساختمان از لحاظ ایمنی باید به تایید سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران برسد.

    ملکی در پاسخ به این سوال که اگر ساختمان طبق دستورالعمل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ساخته نشده باشد این سازمان چه اقدامی را انجام می‌دهد، گفت: اگر ساختمان بر اساس دستورالعمل صادر شده احداث شده باشد تأییدیه ایمنی ساختمان صادر می‌شود و در غیر این صورت سازندگان باید نواقص را برطرف کنند.

    سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تأکید کرد: تا زمانی که سازمان آتش نشانی تأییدیه ایمنی ساختمان را صادر نکند ساختمان مجوز پایان کار نمی‌دهد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو